جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آنتوان

حوزه/ اندیشمند مسیحی سوری الاصل با اشاره به این که دعاهای صحیفه سجادیه از الهامات امام سجاد(ع) است، تصریحکرد: آن حضرت از طریق دعا توانست عقل ها را پرورش دهند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، پروفسور آنتوان بارا، اندیشمند مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس، گفت: امام سجاد(ع) در دامن جد بزرگوارشان برای روزی تربیت شده بود که در مجلس شام از حقانیت اسلام ناب دفاع کنند.

وی ادامه داد: شاید زیباترین چیزی که برای امام سجاد علیه السلام می توان  بیان کرد این است که ایشان به شهادت نرسید تا ادامه دهنده امامت و ولایت باشد و عمه گرامی او حضرت زینب (س)  وسیله ای بود که حافظ خاندان اهل بیت باشد و پیام قیام عاشورا را به همگان برساند.

این اندیشمند مسیحی سوری الاصل با یادآوری اینکه امام سجاد(ع) در شام نقش خود را به خوبی انجام داد، عنوان کرد: آن حضرت در مجلس شام نقشه یزید که به دنبال قطع و نابودی سلسله نبوت و امامت بود، ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام برای اصلاح دین جدش رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امام سجاد علیه السلام راه حضرت را ادامه داد و هر چه اتفاق افتاد مشیت الهی بود.

اندیشمند مسیحی سوری الاصل با اشاره به این که دعاهای صحیفه سجادیه از الهامات امام سجاد(ع) است، بیان کرد: آن حضرت از طریق دعا توانست عقل ها را پرورش داده و رسالت خود را در قالب دعا برای تمام جهانیان انجام دهند.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرسال ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha