جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی، در دیدار جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین

حوزه/ کسانی در پیشگاه خدای متعال از درجاتی برخوردارند که به مردم خدمت کنند و مشکلاتشان را رفع نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس بیمه مرکزی ایران در قم بر رفع مشکلات، گرفتاری و رفع سرگردانی مردم در موارد مختلف و بر خدمت رسانی و خوشحال کردن شان تأکید کردند و گفتند: کسانی در پیشگاه خدای متعال از درجاتی برخوردارند که به مردم خدمت کنند و مشکلات شان را رفع نمایند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در اسلام هر کسی دارای مسئولیت فردی و اجتماعی در ارتباط با مردم است. مسئولین نباید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشند.

معظم له عنوان کردند: انسان دارای زندگی اجتماعی است و هر  کسی برای زندگی محتاج به اجتماع است و همین مسئله باعث شده هر کسی نسبت به هم نوع اش مسئولیت های داشته باشد، در همین رابطه مهمترین مسئولیت، امربه معروف و نهی از منکر است.

ایشان بیان داشتند: مسئولیت سوم، شغل است. شغل وسیله امرار و معاش نیست، بلکه معصوم(ع) فرموده شغل امانت است و هدف از آن هم باید خدمت به مردم باشد.

ایشان با بیان این که در ارتباط با بیمه و توجه به این امر مهم لازم است در جامعه فرهنگ سازی شود، افزودند: تجربه نشان داده، اگر برای هر علمی ابتدا فرهنگ سازی شود، ثمره اش دو چندان خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: از امتیازات نظام جمهوری اسلامی این است که فعالیت ها براساس نیت و عمل ثواب داده می شود و ارزش و برتری می یابد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha