چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طلاب مدرسه کامیاران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: شرکت در امور عام المنفعه و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی طلاب می تواند بازتاب های گسترده ای داشته باشد که اولین و مهمترین بازخورد آن، آشنایی و اعتماد بیشتر جامعه به قشر حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) کامیاران که به منظور آشنایی بیشتر طلاب جدیدالورد با وظایف طلبگی برگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید در بدو ورود به حوزه خود را با فضای علمی و دینی موجود وفق دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) کامیاران ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که شما طلاب همیشه باید آن را مورد نظر داشته باشید و نصب العین خود قرار دهید؛ پویایی و تحولگرایی است.بی شک طلبه ای که در دوران تحصیل وضعیت منفعل داشته باشد، هرگز نمی تواند در حوزه علمیه رشد علمی و تهذیبی مناسب و شایسته داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش توسط طلاب، افزود: یکی دیگر از وظایف مهم طلاب، انجام امور پژوهشی است. شما باید بتوانید در مدت حضور در حوزه در بحث پژوهش فعالیت های مستمر و کاربردی داشته باشید تا اینکه نتایج این پژوهش ها را به طلاب آینده منتقل شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تسلط و آگهی از مسایل منطقه ای و بین المللی یکی دیگر از ضروریات و وظایف طلاب است. طلبه ای که اوضاع ملی و فراملی را رصد نکند بی شک در آینده نمی تواند در امر تبلیغ اسلام و دین کارنامه موفقی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران به دیگر وظایف طلاب اشاره داشت و گفت: یکی دیگر از وظایف شما طلاب، ارتباط و تعامل با دانشگاهیان و مراکز آموزش عالی است، زیرا خروجی این تعاملات علمی و فکری برای جامعه بی شک مثمر ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن همیشه در کمین است که چند دستگی در حوزه های علمیه کشور ایجاد کند، افزود: یکی از خطراتی که همواره حوزه ها و طلاب را تهدید می کند، وجود جریان های منحرف است، این جریانات چیزی جز تضعیف چارچوب حوزه ها را دنبال نمی کنند.

این استاد حوزه اظهار داشت: شرکت در امور عام المنفعه و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی طلاب می تواند بازتاب های گسترده ای داشته باشد که اولین و مهمترین بازخورد آن، آشنایی و اعتماد بیشتر جامعه به قشر حوزوی می باشد و دیگر اینکه این امر باعث ایجاد انگیزش در بین طلاب برای حضور بیشتر در مباحث اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha