یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آغاز ساخت و ساز نخستین مسجد کالپیر، ویرجینیا

حوزه/ مسلمانان شهر کالپیر امروز مراسم کلنگ زنی ساخت نخستین مسجد شهرشان را جشن می گیرند و ابراز امیدواری کرده اند که تا پایان 2020 این مسجد آماده بهره برداری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fredericksburg، کار ساخت و ساز مسجد شهر کالپیر درایالت ویرجینیای آمریکا آغاز شده است، این نخستین مسجدی است که  در این شهر افتتاح می گردد.

 مسلمانان انجمن اسلامی کالپیر در ویرجینیا مراسم کلنگ زنی مسجد را شنبه 2-4 بعد از ظهر در زمین یک هکتاری واقع در شمال ایرا هافمن لین برگزار کرده و از تمامی مردم شهر، مسئولین و اعضای جامعه اسلامی برای شرکت در این مراسم دعوت کرده اند.

 محمد نواب ، یک تاجر مسلمان در این باره  گفت: از همه دعوت شده است تا در مراسم کلنگ زنی شرکت کنند و جمعی از مقامات محلی و رهبران جامعه محلی مسلمانان نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بالاخره شاهد آغاز پروژه هستیم ، گفت:  خوشحالم زیرا ما ساختن مکانی در اینجا نزدیک هستیم.

نواب خاطرنشان کرد که نزدیک ترین نمازخانه های اسلامی به شهرشان در فردریبورگ و ماناساس است. مسلمانان محلی  در حال حاضر در خانه ای کوچک و دورافتاده در جاده براندی عبادت می کنند که دارای گرما یا تهویه مطبوع و سرویس بهداشتی ناکافی نیست.

طی دو سال گذشته ، مرکز اسلامی از اعضای دیگر ادیان دعوت کرده است تا در تلاش برای ایجاد پل در این جامعه که عمدتاً مسیحی است ، در «شام های دوستی»

شرکت کنند.

نواب در این باره گفت: این مراسم ها که به منظور درک بهتر میان اعضای جامعه برگزار می شدند، ادامه خواهند یافت و امیدوارم پس از افتتاح مسجد جدید که در تا اواخر 2020 رخ می دهد نیز ادامه یابند.

هزینه تخمینی مسجد جدید 5 هزار متر مربع با دو طبقه، 620  هزار دلار است. نواب گفت که مرکز اسلامی تاکنون حدود 285 هزار دلار جمع آوری کرده است و این پروژه با جمع آوری پول بیشتر در فازهای بعدی پیشروی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha