جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: امروز ایران در سایه فرهنگ ایثار و شهادت و قرآن در منطقه و جهان حضور دارد و نقشه راه دشمن را به هم ریخته است.انقلاب به ما یاد داد که باید ملازم ولی فقیه باشیم تا پیروزی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: در قرآن کریم قسمی یاد شده است که در آن «قسم می خورد به آنچه نمی بینیم به آنچه نمی‌شنویم»، به نظر می رسد این قسم بسیار عجیب و پرمعنا است.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در پاسخ به اینکه  قرآن چه کتابی است؟  گفت: قرآن می فرماید که کتاب هدایت بشر است.

 خاموشی در پاسخ به اینکه وزن قرآن چیست، خاطرنشان کرد: طبق روایات و آیات برتری قرآن بر سایر کتاب‌های الهی همچون برتی خداوند کریم بی نیاز نسبت به دیگر مخلوقات وابسته و نیازمند است.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور  ادامه داد: از حوزه علمیه اصفهان آثار بسیار بلند برای تفکر شیعه بیرون آمده است؛ انقلاب اسلامی با این تفکر به ما یاد داده است که اگر ایثار و شهادت داشته باشیم، پیروز اصلی هستیم و ملت ایران براساس این فرهنگ به قله‌های رفیع رسیده است.

وی اظهار کرد: امروز ایران در سایه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ قرآن در منطقه و جهان حضور دارد و نقشه راه دشمن را به هم ریخته است. انقلاب اسلامی به ما یاد داد که باید ملازم ولی فقیه باشیم تا پیروزی محقق شود.

خاموشی در پایان، خراسان رضوی را میزبان سال آینده مسابقات سراسری قرآن اعلام کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha