جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس همواره به عنوانی سندی مبنی بر مظلومیت، صلابت، حقانیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در طول تاریخ شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بجنورد، اظهار کرد: دفاع مقدس، رخدادی تاریخی و حماسی از جان‌فشانی، شکوه و رشادت‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی است و باید همیشه یاد و خاطره این حماسه ملی و دینی را گرامی داشت.

وی افزود: رزمندگان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی که رژیم بعثی بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده بود با کمترین امکانات و تجهیزات و با دستانی خالی و با عزم و اراده‌ای منسجم و قوی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با رهبری امام خمینی (ره) دشمن متجاوز را شکست دادند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس همواره به عنوانی سندی مبنی بر مظلومیت، صلابت، حقانیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در طول تاریخ شناخته می‌شود.

وی با اشاره به کتاب «سرباز کوچک امام» که به تألیف مهدی طحانیان یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: در این کتاب به رشادت‌های برخی از رزمندگان ایران اسلامی ازجمله سردار مرتضی قربانی اشاره شده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: دفاع مقدس کارنامه‌ای درخشان از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های نظام جمهوری اسلامی در مقابل حکومت‌های متجاوز و جهان خوار شرق و غرب است و باید همیشه یاد و خاطره این حماسه ملی زنده نگه‌داشته شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رمز پیروی و موفقیت رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس اخلاص و توسل رزمندگان اسلام به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه رزمندگان در تمام احوال و زمان به اهل‌بیت (ع) متوسل می‌شدند خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع جنگ تحمیلی که رژیم بعثی به کشورمان تجاوز کرده بود، کشور در میزان تجهیزات و امکانات جنگی به‌شدت با کمبود مواجه بود و همچنین از آموزش‌ها رزمی و نظامی جنگی کافی برخوردار نبود و تنها با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) پا به میدان گذاشت.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: در بسیاری از مواقع در دفاع مقدس شاهد رخ دادن امدادهای غیبی در میدان جنگ بودیم و اتفاقاتی را مشاهده می‌کردیم که با علم و دانش مادی نمی‌توانست به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها پرداخت.

وی افزود: رخ دادن امدادهای غیبی و به دست آوردن پیروزهای شیرین و خارق‌العاده‌ای که در عملیات گوناگون برای رزمندگان ایران اسلامی به دست آمد، اطمینان خاطری از حقانیت مقاومت و مبارزه در مقابل رژیم بعثی بود و همین مسئله، سبب تشدید انگیزه و رشادت رزمندگان کشور می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha