شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی- نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: حقوق کودکان بر حقوق بزرگسالان ارجحیت دارد، زیرا کودکان در برخی از زمینه ها همانند بهداشت، تغذیه، آموزش و... نسبت به بزرگسالان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، ظهر امروز در کنفراس تخصصی حقوق کودک که در سازمان بهزیستی استان کردستان برگزار گردید، اظهار داشت: رعایت حقوق کودکان از مهمترین اصول جامعه شناسی است و این امر مهم در اسلام هم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دین اسلام برای همه نیازهای انسان راه حل ارائه کرده است، گفت: خداوند در قرآن کریم بارها می فرماید که اختیار را به خود انسان داده است که سرنوشتش را بسازد، لذا انسان خود مسئول اعمال و کردار خود در این دنیاست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این وجود در برخی از جوامع بشری در طول تاریخ به عینه شاهد پایمال شدن حقوق انسان ها و حقوق بشر هستیم که در بین کودکان بیشتر آسیب را دیده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در دین اسلام به معیارهای خانواده توجه ویژه ای شده است آنچنان که بندگان صالح از خداوند، همسر و فرزندانی که مایه فخر و مباهات باشد خواستار شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود گفت: اصلی ترین و مهمترین موضوع در جامعه اسلامی تربیت درست کودکان و فرزندان برای آینده جامعه اسلامی است، لذا اگر این تربیت بر اساس اصول دینی و قرآنی باشد بی شک در آینده از جامعه ای سالم برخوردار خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: براساس نظر روان شناسان اگر در خانواده شاهد آرامش، امنیت، عشق و... باشیم، بدون شک کودک حقوق خود را خواهد شناخت و بسیاری از معضلات امروزی همانند کودک آزاری از بین خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دین اسلام توجه و تاکیدات بسیار فراوانی به مسئله پرورش و تربیت کودکان دارد، افزود: بلوغ فردی و تحولات در جسم زمینه ای برای رسیدن فرد به  مرحله تکلیف پذیری را فراهم می‌کند و او از حالت کودکی خارج می کند، بنابراین سن بلوغ برای دختران و پسران طبق قوانین اسلامی مشخص است و در همه سطوح مسئولیت ‌های او را بر اساس سن تکلیف پذیری، تعیین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: بعضی از دختران و پسران در سن پایین به رشد می رسند و می توانند توانایی های خود را بروز دهند ولی در مقابل برخی دیرتر به این بلوغ می رسند که این امر از ویژگی های طبیعت می باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کودک در دین اسلام از حقوق بالایی برخوردار است تا جایی که رسول اکرم (ص) با توجه به جایگاه والایی که داشتند همیشه به کودکان سلام می کردند و احترام ویژه ای برای آنان قائل بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: حقوق کودکان بر حقوق بزرگسالان ارحجیت دارد، زیرا کودکان در برخی از زمینه ها همانند بهداشت، تغذیه، آموزش و... نسبت به بزرگسالان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha