جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
IMG_4227 (Copy).jpg

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران با انتقاد شدید از حذف نام شهدا از معابر عمومی برخی شهرها، گفت: برخی توجیهاتی که برای حذف عناوین شهدا بیان می شود، حرف هایی سبک و سخیف است و افرادی که دست به این کار زده اند از نام شهید و فرهنگ شهادت هراس دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق و جمعی از معاونین مدیریت حوزه علمیه استان تهران با حضور در باغ موزه دفاع مقدس، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، از بخش های مختلف نمایشگاه دفاع مقدس بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که زنده نگه داشتن یک حماسه در همیشه تاریخ ارزشش کمتر از خود حماسه نیست، گفت: اتفاقی که در کربلا رخ داد همین بود تا عصر عاشورا خود سیدالشهدا(ع) و بعد از آن حضرت زینب(س) حماسه نهضت عاشورا را پیش بردند و در همیشه تاریخ این نهضت ماندگار شد.

وی افزود: آنچه بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد در واقع انتقال فرهنگ عاشورا به دنیا، عموم مردم و آزادگان جهان، و برملاکردن جنایت یزید و آل امیه بود و این آگاهی بخشی توسط حضرت سجاد و حضرت زینب سلام الله علیهما اتفاق افتاد.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان داشت: اگر این بزرگداشت و آگاهی بخشی صورت نمی گرفت و ارزش های عاشورا به نسل های آینده منتقل نمی شد، و نسل های بعدی از این سرچشمه ناب سیراب نمی شدند، قطعا دشمنانی که حادثه کربلا را رقم زدند برای منحرف کردن ذهن مردم برنامه داشتند. بنا بر این زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بود که موجب به ثمر رسیدن این قیام شد.

وی تصریح کرد: دقیقا همین مسئله درباره هشت سال دفاع مقدس هم معنا پیدا می کند. چنانچه دفاع مقدس موجب عزت، اقتدار و پیشرفت ما شد و به تعبیر امام خمینی که فرمود ما در جنگ برای یک لحظه هم از عملکرد خود نادم و پشیمان نیستیم؛ به خاطر این بود که نتیجه فداکاری شهدا موجب تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که مبلغان و راویان دفاع مقدس باید مسائل اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را برای نوجوانان و جوانان تحلیل و تبیین کنند، گفت: باید به جوانان عزیز به خوبی تبیین شود که چگونه کشور ما با فداکاری رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان تا دندان مسلح با جان و دل مقاومت کردند و در مقابل همه مستکبران ایستادیم و حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و روز به روز بر عزت و شرف و اقتدار کشور افزوده شد.

وی در ادامه با انتقاد شدید از حذف نام شهدا از معابر و امکان عمومی برخی شهرها، عنوان داشت: حذف نام «شهید» ولو فقط از یک کوچه کار بسیار زشت و ناپسندی است و به هیچ وجه برای مردم غیور ایران این مسئله قابل پذیرش نیست.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: برخی توجیهاتی که برای حذف عناوین شهدا بیان می شود، حرف هایی سبک و سخیف است و افرادی که دست به این کار زده اند از نام شهید و فرهنگ شهادت هراس دارند زیرا استکبارجهانی از همین شهدا لطمه خورده است و درصدد است از طریق منافقین نفوذی خود فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که نام شهید یادآور فرهنگ اقتدار و استقامت، و سبمل مبارزه با استکبار و نفاق است، گفت: مسئولان شهری و متولیان امور فرهنگی کشور باید نسبت این مسائل حساسیت نشان بدهند و به هیچ وجه نباید در برخورد با جریاناتی که درصدد تضعیف فرهنگ شهادت هستند، مماشات کنند و نگذرانند با این گونه اقدامات دل خانواده های شهدا به درد بیاید و مسببین این عوامل باید نسبت به این خطا و قصور عذخواهی و جبران کنند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha