شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شوراهای مشاوره ای اسلامی در سرتاسر فیلیپین تشکیل می شوند

حوزه/کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین از تشکیل شوراهای مشاوره ای ملی اسلامی در شهرها و استان های مختلف این کشور خبر داده و اعلام کرد که 4 شهر که پیشتر این شوراها در آن ها تشکیل شده نتایج قابل توجهی داشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mb، کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین (ان.سی.ام.اف) در حال تشکیل شوراهای مشاوره ای در شهرها و استان های این کشور است تا بتواند مسلمانان را به طور مؤثر در جامعه وارد کند و آن ها را در یک کارزار علیه جنایات سازمان یافته از جمله افراط گرایی خشونت آمیز  هدایت کند.

سعیدام پانگارگان ، وزیر این شورا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سازمان دهی شوراهای اسلامی در سطح ملی اعمال خواهد شد و شهرهای مختلف مانیل، کوزون، پاسای و ماریکینا نیز مشمول این طرح بوده و شوراهایی از پیش در آن ها شکل گرفته اند.

راه اندازی این شورا در شهر کوزون قبل از انتخابات میان دوره ای امسال اعمال شد ، در حالی که همتایان آن در مانیل ، پاسای و ماریکینا پس از انتخابات و بر اساس سوابق شورا شکل گرفتند.

وی گفت: هماهنگی جانبی در رابطه با نگرانی ها با افراد و گروه های مسلمان از آن زمان در چهار شهر کمتر شده است. و این الهام بخشی بود تا شوراها را در شهرهای مختلف تشکیل دهیم.

جون آلونتو داتو راموس سخنگوی شورا نیز گفت: تشکیل این شورا در 4 شهر کنونی مزایای زیادی برای ساکنان مسلمان و واحدهای دولتی محلی داشته است.

 داتو راموس گفت که جامعه مسلمانان در منطقه کویاپو مانیل ، که به خاطر داشتن یک بنای شناخته شده با ده ها سال قدمت به نام «مسجد طلایی» شناخته شده است ، اکنون از کلاس های درس و زمین بازی بهره مند می شود که توسط نمایندگان مجلس ساخته شده اند.

داتو راموس گفت که کودکان مورو ساکن در مجاورت مسجد ، وقتی بیشتر اوقات خود را در زمین بازی می گذرانند ، و تحت آموزش های رسمی قرار می گیرند و دیگر به گشت و گذارهای بیهوده سرگرم نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha