شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: دست اندرکاران موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی باید برنامه های فرهنگی را به تمام موکب ها انتقال داده و به یک مکان خاص اختصاص داده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، ظهر امروز در نشستی با دست اندرکاران و خادمین  فرهنگی موکب رهروان حضرت سیدالشهدا (ع) حوزه علمیه قزوین که در دفتر امام جمعه شهرستان اقبالیه برگزار شد گفت: در پیاده روی اربعین حسینی جمعیت زیادی از مسلمانان و شیعیان کل جهان حضور دارند و این اجتماع می تواند به یک هدف و مطالعه جمعی واحد مانند انقلاب جهانی مهدوی معطوف شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نگاه ما در مراسم اربعین باید تاثیرگذاری بر زائران از طریق فعالیت های فرهنگی باشد و درصدد تقویت تعامل بیش از پیش مردم ایران و عراق باشیم.

امام جمعه شهرستان اقبالیه بیان کرد: از مزیت های کارهای فرهنگی در پیاده روی اربعین این است که هزینه چندانی ندارد، ولی تاثیرگزاری آن بسیار است و همه زائران می توانند در این امر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی باید در همه مسیرها های پیاده روی اربعین توسعه یابد و مختص به یک مکان خاص نباشد. در این راستا مسئولان اصلی فرهنگی کاروان ها  و موکب ها می توانند قبل از آغاز سفر با برگزاری جلسات متداوم هربخش را به یک خادم فرهنگی  واگذار کنند تا کارها تداخل پیدا نکند.

فاطمیان در پایان برخورد همراه با عطوفت و مهربانی خادمین موکب ها با زائران پیاده روی اربعین حسینی را بسیار با اهمیت دانست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha