جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پخت و توزیع غذای گرم توسط موکب اوقاف لرستان در بین سیل زدگان

حوزه/ مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر (عج) خراسان شمالی با اشاره به خدمات موکب باب الرضا (ع) استان، گفت: این موکب از روز اربعین، به مدت پنج روز در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: موکب استان خراسان شمالی با نام باب الرضا (ع) برای نخستین بار در شهر نجف برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موکب باب الرضا (ع) به همت جوانان پرشور و هیئت خادمین انقلابی برپا می‌شود افزود: جوانان و خادمان اعزامی از استان خراسان شمالی در روز اربعین و پنج روز پس‌ازآن به زائرین سیدالشهدا (ع) خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام افشین فر گفت: امسال برای نخستین بار به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی و همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه برخی دیگر از استان‌های کشور آشپزخانه دائمی به‌منظور طبخ و ارائه غذا به زائران احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت آشپزخانه جدیدالاحداث می‌توان روزانه بیش از 10 هزار نفر از زائران  را پذیرایی کرد.

مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (عج) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برادران عراقی از روز دهم صفر تا روز اربعین به شایستگی هرچه‌تمام‌تر از زائران ایرانی و غیر ایرانی سیدالشهدا (ع) پذیرایی می‌کنند و هرگونه خدمات رفاهی و غیر رفاهی را در اختیار زائرین قرار می‌دهند.

وی افزود: با توجه به‌کفایت خدمات رفاهی برادران عراقی تا روز اربعین احتیاجی به خدمت‌گزاری مواکب ایرانی نیست و موکب باب الرضا (ع) خراسان شمالی نیز مانند بسیاری از مواکب ایرانی دیگر از روز اربعین به بعد و به مدت پنج روز به زائرین حسینی خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه موکب خراسان شمالی در نزدیک حرم مطهر امام علی (ع) در شهر نجف برپا شده است تصریح کرد: خادمان و تولیت آستان مقدس امیرالمؤمنین (ع) در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خادمان موکب خراسان شمالی را یاری می‌کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی جبهه مردمی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی تصریح کرد: موکب باب الرضا (ع) خراسان شمالی تمام امکانات و بودجه خود را از محل موقوفات و خیریه‌های استان خراسان شمالی تأمین کرده است.

وی در خصوص نحوه خدمت‌رسانی به زائرین حسینی اظهار کرد: در موکب خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت آشپزخانه جدیدالاحداث روزانه 10 هزار وعده غذایی در دو وعده ناهار و شام طبخ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام افشین فر افزود: علاوه بر پذیرای از زائران محترم در وعده ناهار و شام در وعده صبحانه نیز پذیرایی مختصری از زائرین محترم صورت می‌گیرد و همچنین آب آشامیدنی موردنیاز زوار محترم تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موکب باب الرضا (ع) در جوار حرم مطهر امام علی (ع)، خادمین خراسان شمالی در سایر شهرهای مسیر کربلا از جمله مرز مهران و دیگر مناطق با برپایی مواکب متعدد از زائرین حسینی پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha