جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فتنه عراق؛ همان فتنه 88 ایران

حوزه/ امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه پاد زهر فتنه عراق؛ همان پادزهر فتنه 88 ایران یعنی به صحنه آمدن عشق و محبت مردم در دفاع از حرکت حسینی(ع) و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: حب الحسین(ع) بار دیگر دشمن و طراحان فتنه را غافلگیر خواهد کرد.

حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه با اشاره به تحولات عراق و فتنه گری دشمنان که ناشی از عدم تحمل دوستی دو ملت ایران و کشور همسایه و شکوه مراسم اربعین می باشد، گفت: فتنه  88 ایران را عاشورا و حماسه حضور میلیونی مردم در 9 دی 88 جمع کرد و فتنه عراق را « اربعین» جمع خواهد کرد.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه فتنه مشابه، راهکار مشابه پادزهر عملیاتی آن، آغاز سریع فعالیت‌های موکب‌های اربعین در عراق است، افزود: تحولات عراق، بدون روتوش؛ فتنه‌ای از اتاق فکر صهیونیستی با آتش‌بیاری عربستان و پیاده ‌نظامی بعثی‌ها برای اختلاف ‌افکنی میان دو ملت ایران و عراق و کم‌رنگ کردن حماسه اربعین است.

وی تصریح کرد: تمام مراحلی که در فتنه 88 اتفاق افتاد، در عراق یکی به یکی در حال اجراست و سلبریتی های عراق هم مردم را تحریک می‌کنند که دختر صدام هم از اغتشاشات حمایت کرد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه برخی روزنامه ها وسایت های زنجیره ای در سال گذشته تا بی بی سی فارسی و روشن شدن موتور تفرقه افکنی رسانه ملکه؛ همزمان با راهپیمایی اربعین امسال، هر لحظه به دنبال شیطنت هستند، گفت: زائران اربعین با شعار "حب الحسین یجمعنا" این فتنه انگیزی ها را خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر عراق فقط و فقط 6% از هشتگ اصلی مرتبط با اغتشاشات عراق توسط عراقی ها ارسال شده، اظهار کرد: سهم کاربران عربستان سعودی 79% و کویت 7%، امارات 3% و مصر2%، یعنی همان مراکز فعالیت وهابیت و سلفی های تندرو، مشغول کارند و آری اینگونه به دروغ حرف خود را به مردم عراق قالب می‌کنند.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه پاد زهر فتنه عراق، همان پادزهر فتنه 88 ایران یعنی به صحنه آمدن عشق و محبت مردم در دفاع از حرکت حسینی(ع) و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است، ابراز داشت: حب الحسین(ع) بار دیگر دشمن و طراحان فتنه را غافلگیر خواهد کرد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه فتنه‌ در عراق دقیقا در آستانه آغاز حرکت مردمی اربعین، به بهانه بیکاری و ... اعتراضات مردمی در حدود ۱۰ استان عراق شروع شده است، افزود: این یک فتنه آمریکایی سعودی انگلیسی بعثی است که سعودی‌ها و انگلیسی‌ها محور اصلی طراحی و حمایت این اعتراضات هستند.

وی در پایان با بیان اینکه هدف این فتنه؛ تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین حسینی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین حرکت شیعی و دسته‌جمعی مردمی در محور مقاومت است، گفت: نگرانی از تاثیرات معجزه‌آسای اربعین، کشورهای محور عبری/عربی/غربی را به تضعیف اربعین سوق داده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha