دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که راهپیمایی اربعین صرفا زیارت نیست، بلکه گفتمانی در امتداد حرکت عاشورا است، گفت: این پیاده روی، کنگره بین المللی بی نظیری است که با گفتمان آزادی بخش جهاد و شهادت منجر به نابودی اسرائیل و فروپاشی آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در حاشیه مراسم بدرقه مبلغان اعزامی به پیاده روی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی، در مدرسه علمیه نواب مشهد با بیان این که اربعین در واقع جریان مستند در تاریخ عاشورا و حماسه بزرگی است که امام حسین(ع) و یاران با وفای او در سرزمین کربلا ایجاد کردند، گفت: اربعین، پافشاری بر برنامه های آزادی بخش عاشوراست.

وی با بیان این که استمرار حرکت عاشورا ابعاد مختلف دارد، تصریح کرد: یک بعد عاشورا حماسی در قالب جهاد و شهادت، دیگری معرفتی در راستای ترویج این گفتمان و بعد دیگر نیز سیاسی در طول تاریخ و به خصوص امروز در زمان ماست.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز 200 نفر از مبلغان برادر و خواهر حوزه علمیه خراسان به سوی نجف، کربلا و بقاع متبرکه به صورت سازمان یافته حرکت می کنند تا به امر مقدس تبلیغ مشغول شوند، خاطر نشان کرد: تعداد کسانی که به این راهپیمایی و حرکت حماسی بزرگ عاشورایی از این حوزه اعزام شده اند، بیش از 3 هزار نفر شمارش شده است که آمار نهایی قطعا از این میزان بیش تر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که با توجه به ابعاد این پیاده روی، شرکت مبلغین در آن یک ضرورت تاریخی و اجتناب ناپذیر دارد، بیان کرد: در جریان اربعین، یک مسئله بحث معرفتی و ترویج گفتمان حماسه عاشورا و دیگری ضرورت شرکت در این کنگره بین المللی هدفمند است.

وی با بیان این که راهپیمایی عظیم اربعین صرفا زیارت نیست، بلکه گفتمانی در امتداد حرکت عاشورا تا منتهی شدن به ریشه کنی شمر زمان به تعبیر شهید مطهری است، ابراز کرد: امام راحل(ره) نیز چنین فرمودند که راه رهایی قدس از کربلا می گذرد و این پیاده روی کنگره بین المللی بی نظیری است که با گفتمان آزادی بخش جهاد و شهادت منجر به نابودی اسرائیل و فروپاشی آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha