جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نرم ‌افزار تلفن‌همراه KHAMENEI.IR

حوزه/ آذری جهرمی گفت: حدود ۳۰۰ درصد آن چیزی که امسال اینترنت رومینگ ایران دارد ارائه می شود نسبت به سال گذشته کاهش داشته است هرچند هنوز استفاده از اینترنت با سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، بی نظیرترین گردهمایی دنیا را گردهمایی اربعین حسینی برشمرد و گفت: حضوری که در این رویداد بزرگ رقم زده می شود در دنیا بی نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه حضور میلیونی افراد در این گردهمایی یک چارچوب های خاصی برای تامین ارتباط نیاز دارد، بیان کرد: نمونه ای از این گردهمایی حج است که نزدیک به سه میلیون زائر در یک محدوده ای جمع می شوند در حالی که ما در این گردهمایی ۲۰ میلیون نفر در یک محدوده بسیار بزرگ جمع می شوند و باید خدمات برای زوار فراهم کرد.

وزیر ارتباطات اقداماتی که شرکت های عراقی در حوزه تامین ارتباطات در ایام اربعین انجام می دهند، کاری دشوار و بزرگ و دارای پیچیدگی های خاص خود دانست و گفت: در چهار سال گذشته این روند رو به بهبود بوده است و وضعیت ارتباطات که بسیار نامناسب بود با گذشت زمان بهتر شد. سال گذشته در شهرهای نجف و کربلا مشکلی را نداشتیم و در مسیر راه نیز بهبود یافته بود اما هنوز به حد مناسب نرسیده بود.

وی افزود: در دیدارها و گفتگوهایی که امسال با مسولان عراقی داشتیم، طرف عراقی سرمایه گذاری کرده و وضعیت شبکه را نسبت به سال گذشته دو برابر کردند.

آذری جهرمی با اشاره به قطع اینترنت در عراق به دلیل اغتشاشات در این کشور، توضیح داد: به خاطر حرکت هایی که درعراق صورت گرفته بود و اعتراضاتی که شده بود، اینترنت را دولت عراق قطع کرده بود و اینترنت در چند روز اول فراهم نبود. اما اکنون در یکی دو روز گذشته اینترنت را در دسترس شهرهای مختلف از جمله شهرهای جنوبی قرار می دهند. شرایط به شرایط عادی برگشته و روز گذشته بیش از ۱۴ ساعت اینترنت در عراق برقرار بود. امروز شرایط بهتر خواهد شد.

وی در خصوص ارتباطات تلفنی نیز گفت: ارتباطات صوتی مشکلی نداشته و کسانی که از ظرفیت رومینگ اپراتورهای ایرانی استفاده می کردند، ارتباطشان برقرار بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امنیت زوار پر اهمیت است، گفت: باید به دولت عراق احترام گذاشت در رابطه با اینکه تامین امنیت می کند برای کشور و شهروندانش و برای زوار در حال حاضر.

وی در ادامه به تمهیداتی که در نقاط مرزی دیده شده اشاره و عنوان کرد: به صورت کامل در نقاط مرزی خودمان ارتباطات توسعه داده شده است. به جز دو روز گذشته که اختلال کوچکی در مرز مهران داشتیم، گزارشی از شکایت در شرکت ارتباطات در نقاط مرزی و مسیرهای منتهی به مرزهای ایران که مملو از جمعیت است، نداشتیم. برای نقاط مرزی و در طول مسیر راهپیمایی زوار در خاک ایران اینترنت رایگان فراهم شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه نرخ رومینگ دیتا را نسبت به سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد کاهش دادیم، گفت: حدود ۳۰۰ درصد آن چیزی که امسال اینترنت رومینگ ایران دارد ارائه می شود نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، هرچند هنوز استفاده از اینترنت با سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تر است.

وی افزود: مکالمات صوتی سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تر بود، اما با مذاکراتی که انجام دادیم و بخشش هایی که توانستیم در مذاکرات دو جانبه بگیریم، در حال حاضر مکالمه با ایران با سیم کارت های رومینگ ایرانی ارزان تر است. اگر زوار بخواهند از اینترنت استفاده کنند و اگر اینترنت وصل باشد، سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تر است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: رومینگ ایران برقرار است، هرچند قیمتش نسبت به سال گذشته یک سوم شده و اینترنت رومینگ کاهش قابل توجهی پیدا کرده است، اما استفاده از سیم کارت عراقی اگر اینترنت وصل باشد، مقرون به صرفه تر است.

وی متذکر شد: همه سیم کارت های ایران به صورت پیش فرض، خدمات رومینگ بر رویشان فعال است و نیازی نیست که آن را فعال کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه موکب های وزارت ارتباطات با همکاری سازمان ها و با حضور اپراتورها در نقاط مرزی چهارگانه، بر پا هستند، گفت: در این موکب ها دفاتر خدمات ارتباطی مستقر هستند و خدماتی که مورد نیاز زوار است به صورت رایگان به آن ها ارائه می دهند. ضمن اینکه در آنجا وای فای رایگان و ارتباطات با کیفیت هم فراهم است و می توانند استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha