سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
گریه بر امام حسین

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: گریه برای امام حسین (ع) انسان ها را از معاصی و رذیلت دور کرده و نجات بخش است و انسان به جایی می رسد که خلق و خوی او حسینی می شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از کردستان، مراسم بدرقه زائرین اربعین حسینی، امروز با سخنرانی حجت الاسلام طهماسبی در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) سنندج، با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه برگزار شد.

این استاد حوزه علمیه در این مراسم اظهار داشت: خداوند هر کسی را که دوست بدارد، محبت امام حسین (ع) و زیارت امام حسین (ع) را در دلش می اندازد.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر؛ گفت: علامه از بین تمام کتاب هایی که خودشان و یا دیگران نوشته اند گفته اند زیارت امام حسین (ع) از همه برایم عزیزتر است و ثواب بیشتری دارد و ما هم امیدواریم که ان شاءالله همه زائرین اربعین حسینی با معرفت به زیارت بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ثواب زیارت امام حسین (ع) چند دسته است که عبارتند از: ۱) زائر امام حسین (ع) مثل کسی  است که خدای متعال را در عرش زیارت کند ۲) زیارت اباعبد الله الحسین (ع) مثل زیارت فرشتگان است ۳) زیارت حضرت مثل زیارت انبیا و ائمه (ع) و زهرای مرضیه (س) است ۴) آثاری بر زیارت امام حسین (ع) در دنیا  نقل شده است، مثل این که اگر پولی در این راه خرج شود هزار برابر می شود.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه گریه برای امام حسین (ع) انسان را از نفس عبور می دهد، گفت: گریه برای امام حسین (ع) انسان ها را از معاصی و رذیلت دور کرده و نجات بخش است و انسان به جایی می رسد که خلق و خوی او حسینی می شود.

وی تصریح کرد: روضه های خانگی واقعا با عشق بر پا می شود و عاشق امام حسین (ع) حتی زیبا ترین و با ارزش ترین وسایل زندگی اش را برای امام حسین علیه السلام در اختیار مردم قرار می دهد.

حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: در مسیر زیارتی اربعین حتی اگر کسی نظافت ظاهری ندارد و به شما چیزی تعارف می کند حتما بردارید و سعی کنید در این مسیر عشق، دلی را نشکنید چون آنها با عشق به اباعبدالله الحسین (ع) به مردم خدمت می کنند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از فرمایشات مرحوم آیت الله بهجت اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم آیت الله بهجت می فرمایند: «دوست دارم هر چیزی دارم هر چقدر عبادت انجام داده ام خدا از من بردارد و در عوض باریکه ای از توحید بین من و خداوند بوجود آید». یعنی اگر مقداری از حقیقت و واقعیت توحید به انسان چشانده شود خیلی از کارها جلو می افتد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چرا در روز عید غدیر و در روز های دیگر نماز و روزه ثواب زیادی دارد اما برای زیارت امام حسین (ع) ثواب حج ذکر شده است؟! این بدین خاطر است که چون سه روز مانده به مراسم حج امام حسین (ع) حجش را ناتمام گذاشت و به کربلا رفت و امام حج واجب را به حج عمره تبدیل کرد و این ثواب در واقع نوعی دلجویی از امام حسین (ع) است. برای حج اگر احتمال خوف و خطر باشد حج ساقط است اما برای کربلا حتی در زمان وجود خوف و خطر نیز گفته شده مانعی برای رفتن به کربلا نیست.

حجت الاسلام طهماسبی در پایان سخنان خود اظهار داشت: به همه زائرین اربعین توصیه می کنیم که یکی از کارهایی که ان شاءالله به کربلا مشرف شدید این است که برای فرج آقا امام زمان (عج ) دعا کنید.

گفتنی است که این مراسم با هدف معرفت افزایی طلاب زائر در راهپیمایی اربعین در مدرسه ریحانه النبی (س) برگزار گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha