سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم و نجف

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی گفت: یکی از اثرات اطاعت انحصاری خداوند متعال، نظمی است که نمونه آن در اربعین حسینی تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه، در سیزدهمین جلسه طرح کلی اندیشه اسلامی، با بیان اینکه نخستین کاری که انبیا و مصلحان اجتماعی برای اصلاح جامعه انجام داده‌اند، به ارمغان آوردن آزادی فکری و شکاندن جبر محیطی بوده، اظهارداشت: چنین افرادی حرف‌های نو و جدید را به‌عنوان مباحث علمی مطرح کرده و علم را یک‌گام به پیش می‌برند.

وی اضافه کرد و گفت: در همین راستا، رهبر انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، اطاعت انحصاری خداوند متعال را اولین آموزه‌ی اعتقاد توحیدی دانسته و اطاعت از غیر خدا را نفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: مقام معظم رهبری، آموزه‌های اعتقاد به توحید را منحصر به پرستش خدا و انجام اعمال و مناسک صرفاً عبادی نمی‌دانند، بلکه اطاعت از طاغوت را به‌عنوان نقطه مقابل توحید معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش ولایت طاغوت جوامع انسانی را نابود می‌کند، اظهارداشت: حکام غیر توحیدی برای رسیدن به مطامع خویش انسان‌ها را به استعمار می‌کشند.

این استاد حوزه علمیه، یکی از اثرات اطاعت انحصاری خداوند متعال را نظمی عنوان کرد که نمونه آن در اربعین حسینی تجلی یافته است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: همان‌طور که جهانیان شاهد آن هستند، در مراسم اربعین حسینی، طی چند روز آن‌چنان نظمی حاکم می‌شود که از ۲۰ میلیون زائر حسینی پذیرایی می‌شوند و این یعنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توانست با اطاعت انحصاری خداوند، به چنان جایگاهی در عالم دست یابد که ناظم بی‌نظیر یک رویداد بزرگ تاریخی شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha