سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخست وزیر نیوزلند

حوزه/ نخست وزیر نیوزیلند گفت: تیمی از محققان برای مقابله با افراط گرایی در فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، جاکیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند گفته است که دولت تیمی از محققان را صرفا به منظور مقابله با «افراط گرایی» در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد، زیرا این کشو تلاش دارد نارسایی هایی را که در پی تیراندازی تروریستی در مساجد کرایست چرچ به وقوع پیوسته برطرف سازد.

گفتنی است مهاجم نژادپرست استرالیایی تبار در 15 مارس با حمله به دو مسجد در کشور نیوزیلند، در نماز جمعه 51 نمازگزار مسلمان را به قتل رساند. این فرد عمل جنایتکارانه خود را طور مستقیم در فیسبوک منتشر کرد که سبب جریحه دار شدن جامعه بین المللی شد.

نخست وزیر نیوزلند گفت: این حمله که دو مسجد را در شهر جزیره جنوبی هدف قرار داد، همچنین نشان داد که دولت باید برای مبارزه با نفرت گرایی آنلاین منابع خود را بهبود بخشد.

وی گفت: ما یک تیم اختصاصی برای هدف قرار دادن و مختل کردن محتوای خشونت آمیز افراطی در کانال های دیجیتال خواهیم داشت. شیوه کار ما مشابه نحوه هدف قرار دادن گروه هایی است که مطالب مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان کار را در اینترنت منتشر می سازند. هدف یافتن و حذف محتوای مضر است.

اردن گفت وزارت امور خارجه کشورش 17 متخصص را در کار تحقیقاتی ، پزشکی قانونی و اطلاعاتی استخدام می کند تا به محتوای خشن آنلاین بپردازند.

در حالی که با گذشت 24 ساعت از حملات کرایست چرچ، فیس بوک 1.5 میلیون پست از فیلم پخش شده توسط قاتل را حذف کرد، گفته می شود که این فیلم هنوز در فضای مجازی دست به دست می شود.

وزیر امور داخلی نیوزلند تریسی مارتین گفت که زمان واکنش نشان دادن از سوی مقامات باید بهتر شود تا مطالب انحرافی و خشن با سرعت بیشتری حذف شوند و سکویی برای افراطیون باقی نماند.

وی گفت: تصاویر حمله تروریستی 15 مارس به سرعت و با سهولت به صورت آنلاین پخش شد که نشان داد ما باید سیستم های خود را بهبود ببخشیم تا به همان سرعت واکنش نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha