سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسلمانان چینی ملزم به خواندن شعارهای سرخ در اعیاد هستند

حوزه/ از فشارهای جدید دولت چین علیه مسلمانان، مجبور سازی آنان به خواندن آوازهای «سرخ و کمونیستی» در جشنواره ها و اعیاد و حتی در محوطه مساجد و مراکز دینی است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bitterwinter، مسلمانان چینی مجبور خواندن آوازهای «سرخ و کمونیستی» در جشنواره ها و اعیاد هستند.

خبرهای رسیده از چین حاکی از آن است که دولت کمونیست این کشور، مسلمانان را به سردادن شعارها و آوازها با ایدئولوژی کمونیستی در جشن ها و اعیاد اسلامی مجبور می کند که مغایر با تفکرات مذهبی شان می باشد. از جمله این آوازها ترانه های ستایشی برای رژیم کمونیستی چین هستند.

 دولت چین همچنین فهرستی به مساجد ارائه داده که مسلمانان فقط اجازه دارند فعالیت های تعیین شده در این فهرست محدود را در جشن ها و اعیاد از جمله عید قربان انجام دهند.  

* ضرورت حضور پلیس در مراسم‌های مسلمانان

بر این اساس جشن های مذهبی تنها زمانی اجازه برگزاری دارند که افسران پلیس و مقامات چینی در مساجد حضور داشته باشند.

گفتنی است طبق کمپینی که به تازگی و در ژوئن 2018 در سرتاسر چین توسط دولت راه اندازی شده، تمامی جوامع مذهبی وظیفه دارند پرچم ملی را نصب کنند و بر تمامی مقررات از جمله ارزش های سوسیالیستی، حزب کمونیست چین و فرهنگ سنتی چینی پایبند باشند. مسلمانان حتی ملزم شده اند که در مساجد نیز آوازهای سرخ بخوانند.

درحالی که مسلمانان از صمیم قلب راضی به این فعالیت ها نیستند اما کسی جرات نافرمانی ندارد. یامی از مسجد زئوانگ می گوید: اگر امتناع کنیم مسجد تعطیل خواهد شد!

وی با عصبانیت افزود:  اگر آنچه را که می گویند انجام دهیم  نیز آن ها  ما را آهسته آهسته  خواهند بلعید ، و سرانجام ما را به پیروان حزب کمونیست تبدیل می کنند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha