جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حکم

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر، اربعین را زمینه ساز ظهورمنجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و نتیجه قیام سیدالشهدا و نمایشگاه  ارزشهای اسلامی دانست و گفت : اربعین دریک کلام  پیام رسان خون حسین بنی علی (ع)  می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی، در مراسم  تکریم و معرفی امام جمعه آران و بیدگل، در سالن همایش شهدای فرمانداری این شهرستان، اربعین حسینی را  منشا و خواستگاه تمدن نوین اسلامی  و تجدید بیعت  و میثاق  با آرمانهای سیدالشهدادانست و گفت : اربعین  یک جریان  زنده تاریخی است که منشا تحولات عظیمی  در دنیا خواهد شد.

وی، با اشاره به سفارشی که ائمه اطهار(ع) به  زنده نگه داشتن اربعین کرده اند، گفت : راهپیمایی اربعین که سیره اهل بیت(ع) و سلف صالح ما می باشد یک فرهنگ  شیعی است که فرهنگ ساز و تمدن ساز خواهد شد.

امام جمعه سابق آران و بیدگل، به ترس و هراسی که  استکبار جهانی  از اربعین دارد اشاره کرد و گفت : هرچند دشمنان  اسلام در تمام دوران از اربعین می ترسیدند و به انحای مختلف با دسیسه های گوناگون  درصدد محو اربعین بودند ولی خداوند این جریان تمدن ساز، تاریخ ساز و آدم ساز را روز بروز، سال به سال و قرن به قران روشن تر و بالنده تر کرده است.

وی، به حضور بیش از ۲۵  میلیون جمعیت شیعه و غیر شیعی در مراسم باعظمت اربعین امسال اشاره کرد و گفت : شرکت کنندگان دراین مراسم ضمن تشرف به زیارت مطهر حضرت حسین بن علی (ع) ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت  اهل بیت (ع) اعلام می نمایند.

حجت الاسلام موسوی، به ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت : کسی که حسین (ع) را زیارت کند گویا خدا را در فوق عرش زیارت کرده است، لذا ما جاماندگان اربعین در حسرت  این زیارت هستیم.

وی، در ادامه با تشریح فعالیت های دوران امامت جمعه شهرستان آران و بیدگل، این شهرستان را به عنوان نگینی که در کویر می درخشد دانست و گفت : مردم ولایت دار آران و بیدگل عاشق اهل بیت (ع) می باشند و در بزنگاههای انقلاب حضوری سرنوشت ساز و حماسه آفرین داشته اند.

امام جمعه خمینی شهر، حضور بیش از ۹۰ درصدی واجدین شرایط  در انتخابات مختلف را مهمترین شاخص مردم آران و بیدگل عنوان کرد و گفت : مردم این شهرستان با تقدیم ۸۰۰ شهید در دوران دفاع قدس رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در سطح کشور بدست آوردند.

وی، با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل رتبه دوم کمک رسانی به زلزله زدگان را دربین شهرهای استان اصفهان کسب نموده است گفت : وجود چهارحوزه علمیه فعال و پررونق، دانشمندان، علما  و فضلا، دانشگاههای متعدد و مساجد با قدمت بیش از هزارسال افتخارات این شهرستان می باشد.

وی،  راه اندازی شورای فرهنگ عمومی به منظورکاهش مشکلات فرهنگی، راه اندازی ستاد احیای امربه معروف، برگزاری با شکوه نمازجمعه درشهرهای  نوش آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد، تاسیس شورای راهبردی روحانیت به منظورتقویت سطح علمی  طلاب  و روحانیون و تاسیس موسسه آل یاسین را از مهمترین اقدامات ده سال گذشته ستادنمازجمعه این شهرستان برشمرد و گفت : پیگیری حل مشکلات بهداشت و درمان، راههای روستایی، کارگران و اشتغال را از دیگراقدامات نماز جمعه  این شهرستان می باشد.

حجت الاسلام موسوی درپایان با ابراز خرسندی ازانتصاب خودش به امامت جمعه خمینی شهر گفت : باعث افتخاراست که  مسئولیت امامت جمعه را در شهرستانی که بالغ بر ۴۰۰ هزارنفر جمعیت، ۱۲ حوزه علمیه و ۹ دانشگاه فعال دارد به اینجاب سپرده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha