جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری پانزدهمین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی خبر داد.

رشید قربانی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: شهدا مظهر قدرت نظام اسلامی هستند و این عزیزان کسانی بودند که در هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خویش اجازه ندادند که دشمنان حتی وجبی از این خاک مقدس را اشغال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی بسیج همگانی در کشور به دستور امام خمینی (ره) آغاز شد و از هر قشری به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

قربانی  با اشاره به اینکه هر قشری از جامعه ایرانی در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم نهال انقلاب کرد، بیان داشت: بسیاری از آموزگاران، فرهنگیان و حتی دانش آموزان با احساس تکلیف به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و سینه خود را در برابر دشمن تا دندان مسلح بعثی سپرد کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: کردستان هم مانند سایر استانهای کشور شهدای فرهنگی و دانش آموز بسیاری در کارنامه درخشان هشت سال دفاع مقدس خویش دارد.

وی عنوان کرد: امروز اگر در کشورمان شاهد ضریب امنیت مثال زدنی هستیم همه اینها مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن است، لذا ما وظیفه داریم که راه و آرمان شهدای گرانقدر را که همان حفظ نظام و حمایت از ولایت مطلقه فقیه بود را دنبال کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه هر ساله وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز در کشور می کند، بیان داشت: امسال هم برای گرامیداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز یادواره ای بدین مناسبت در استان کردستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: این یادواره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ۹۲ هزار بسیجی شهید و شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، با برگزاری اجلاسیه و مراسم استانی، یادواره های شهدای دانش آموز استان از هفته بسیج دانش آموزی و ۱۲ آبان ماه آغاز می شود

قربانی اظهار کرد: اختتامیه این یادواره ۲۲ اسفندماه ماه سال جاری همزمان با روز تکریم شهدا برگزار می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: کنگره ۹۲ هزار بسیجی شهید به صورت ملی در تهران برگزار می گردد که در استانهایی مانند کردستان پیش اجلاسیه آن برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha