سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بانه

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: آمار موقوفات شهرستان بانه در حال حاضر ۳۱۶ موقوفه می باشد که به لحاظ جمعیت در بحث وقف رتبه اول در کردستان را در اختیار داریم و در تعداد موقوفات نیز رتبه دوم موقوفات در کل استان در اختیار این شهرستان می باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه شامگاه امروز برگزار گردید.

آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در این جلسه اظهار داشت: آمار موقوفات شهرستان بانه در حال حاضر ۳۱۶ موقوفه است که به لحاظ جمعیت در بحث وقف رتبه اول در کردستان را در اختیار داریم و در تعداد موقوفات نیز رتبه دوم موقوفات در کل استان در اختیار این شهرستان می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه تاکید کرد: برای همه ما نیات واقفین بسیار حائز اهمیت است و توانسته ایم که به صورت ۱۰۰ درصدی نیت واقفین را در شهرستان بانه عملی کنیم.

شریفی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از نیات واقفین در شهرستان بانه ساخت مسجد و فعالیت های قرآنی می باشد، عنوان کرد: طبق آخرین آمار موجود امسال ۱۷ مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده و ۳۹۰  مورد تجدید اجاره نامه نیز انجام شده که به نسبت اجاره نامه سالانه که ۳۲۵ مورد است ۶۵ مورد بیشتر انجام گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با تاکید بر اینکه سند ۵۶ قطعه زمین وقفی امسال صادر گردیده، عنوان کرد: در حال حاضر سند مالکیت ۴۰ قطعه زمین نیز در مرحله انجام است.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: در این مدت با همکاری دادگستری بانه بیش از  ۹ حکم به نفع موقوفات اجرایی شده و از محل درآمد موقوفات ۴۰۰ مورد کمک مالی به مساجد، افراد بی سرپرست، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج و... انجام گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: همچنین مبالغی از یک تا ۵ میلیون ریال از محل درآمدهای وقف به ۵۰۰ نفز از نیازمندان شهرستان کمک بلاعوض شده است.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع ۲میلیون ریال بسته غذایی در این شهرستان با حضور حجت الاسلام و المسلین حسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های ما برای ایجاد درآمدهای پایدار موقوفات، استفاده از این زمین های وقفی در بحث کشاورزی می باشد لذا بدین منظور هماهنگی های لازم با ادارات مربوطه انجام گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در پایان سخنان خود گفت: همچنین در این مدت با پیگیری های انجام شده پمپ بنزین در اراضی موقوفه احداث گردیده و درآمد حاصل از آن برای افراد بی بضاعت هزینه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha