جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرچم ایران

حوزه/ یک واقعیّت این است که در این کشور از بعد از رحلت امام، سعی یک مجموعه‌ مصمّمی بر این شد که آرمان های انقلاب را بکلّ بشویند بگذارند کنار. بعضی ‌شان اشتباه کردند و همان اوّل، همین را اعلان هم کردند. در روزنامه مقاله نوشتند، حرف زدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

یک واقعیّت این است که در این کشور از بعد از رحلت امام، سعی یک مجموعه‌ مصمّمی بر این شد که آرمان های انقلاب را بکلّ بشویند بگذارند کنار.

بعضی ‌شان اشتباه کردند و همان اوّل، همین را اعلان هم کردند. در روزنامه مقاله نوشتند، حرف زدند. اینجا یک خطای راهبردی کردند یا خطای تاکتیکی کردند و مشت خودشان را باز کردند که می خواهند آرمان ها را بکل، کنار بگذارند. البتّه حالا پخته‌تر شده‌اند، حالا نمی گویند، می خواهند بعضی‌ها آرمان ها را کنار بگذارند امّا صریح نمی گویند، به جای اینکه بگویند عمل می کنند.

آن‌وقت، بی‌عقل‌ها قبل از اینکه عمل بکنند بنا کردند به گفتن. خب کسانی را هم که حدس نمی زدند که چنین چیزی وجود داشته باشد، بیدار کردند. از آن روز شروع شده. بی ‌وقفه هم کار کردند. فقط هم در داخل کار نکردند؛ هم در داخل کار کردند، هم در خارج کار کردند، هم از عنصر فکری استفاده کردند، هم از عنصر علمی استفاده کردند، هم از عنصر هنری استفاده کردند، هم از عنصر سیاسی استفاده کردند، برای اینکه آرمان ها را در کشور از بین ببرند، یعنی نسل جدید آرمان ها را بکلّ فراموش کند.

حالا شما نگاه کنید، ببینید که نشاط و حیات آرمان ها در کشور علی‌رغم آنها در چه حد است. قبل از غروب گفتم، بیشتر پیشرفت های علمی برجسته‌ ما به‌وسیله‌ی جوانان ارزشی به وجود آمده؛ بیشترین جلسات مذهبی و معنوی و دینی از جوان ها تشکیل می شود؛ بیشترین عناصر شرکت‌کننده‌ در مظاهر مربوط به جمهوری اسلامی و انقلاب، جوان هایند؛ این جوان هایی که نه جنگ را دیدند، نه امام را دیدند، نه انقلاب را دیدند، نه درست برایشان تشریح شده. به شما عرض بکنم؛ شما عزیزان من -خب بعضی از شما جای فرزند من هستید و در مرتبه‌ی فرزند من، بعضی در مرتبه‌ نوه‌ ی من- شماها از خیلی از حوادث، خبر هم ندارید، با همه‌ این حرف هایی که حالا گفته می شود.

یعنی مسائل اوّل انقلاب، مسائل انقلاب، جزئیّات انقلاب، جزئیّات دوران دفاع مقدّس، حتّی درست تشریح هم نشده -البتّه کتاب نوشته می شود؛ [لکن] با تیراژ دو هزار، سه هزار، پنج هزار، ده هزار؛ من می خوانم این کتابهای مربوط به مسائل مربوط به دفاع مقدّس را؛ فرصت می گذارم برای خودم، یک نگاهی می کنم و می خوانم- [اینها] خیلی بخش کوچکی است از واقعیّت ها؛ اینها را شما نمی دانید.

آن‌وقت جوانی که از این واقعیّات بسیار درخشان و جذّاب و پُرکشش و هیجان‌انگیز اطّلاع درستی هم ندارد، این‌جور گرایش به آرمان ها دارد. یعنی علی‌رغمِ و به کوری چشم کسانی که می خواستند آرمان ها در کشور نابود بشود و از بین برود، آرمان ها از بعد از رحلت امام تا امروز اوج گرفته. این یکی از واقعیّت های کشور است.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha