شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مسئولان اداره اوقاف خوزستان با امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به اوقاف باید روز به روز تقویت شود، گفت: دلخوش نباشید به اینکه از عملکرد اوقاف همه راضی هستند جز تعداد اندکی. همان میزان اندک هم نباید باشد چراکه برخی از گزارش‌ها در زمینه سوء عملکرد برخی از مجموعه‌ها، باعث دلسردی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، اظهار داشت: بسیاری از مواردی که اسلام تحت عناوین اقتصادی کمک همچون خمس، زکات، صدقات جاریه و وقف عنوان کرده، با هدف رفع نیاز از اجتماع بوده است.

وی افزود: وقف مصداق آیه «وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» است که می فرماید؛ «و نماز را به پا دارید و زکات را بدهید و هر گونه نیکی که برای خویش از پیش فرستید آن را نزد خدا باز خواهید یافت آری خدا به آنچه می ‏کنید بیناست».

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به این‌که اعتمادی که مردم به مجموعه اوقاف دارند باید روز به روز تقویت شود، ادامه داد: دلخوش نباشید به اینکه از عملکرد اوقاف همه راضی هستند جز تعداد اندکی. همان میزان اندک هم نباید باشد چراکه برخی از گزارش‌ها در زمینه سوء عملکرد برخی از مجموعه‌ها، باعث دلسردی مردم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، بیان داشت: اکنون که با توجه به مدیریت خوب جامعه اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی راهی باز شده که واقفان بتوانند از این حرکت در دنیا و آخرت بهره‌مند شوند، باید از این فرصت استفاده کرد و نکته مهم مدیریت خوب ما در این زمینه است.

وی در پایان اظهارداشت: آنچه که به عنوان فراهم آمدن زمینه مناسب برای رشد درآمد اوقاف بیان می‌شود به معنای اینکه می‌توان بیش از پیش در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی از آن بهره جست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha