شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ امام حسن عسکری(ع) با تمام دشمنی هایی که خلفا علیه ایشان بکار بردند ولی ایشان لحظه ای هدایت گری مردم غافل نبودند و نشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صادقی واعظ شب گذشته در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) که در منزل آیت الله محسن فقیهی، از اعضاء جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: یکی از مهمترین رسالت های انبیاء و ائمه(ع) هدایت انسانهاست.

سخنران این مراسم ادامه داد: در طول این مسیر دشمنی های زیادی وجود داشته اما اهل بیت(ع) همه مشکلات را متحمل شدند ولی حاضر نشدند دست از رسالت خود بردارند.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) هم از جمله انبیاء الهی بود که برای هدایت مردم سختی های زیادی کشید، تا جایی که دندان مبارک را با سنگ شکاندند ولی ایشان در همه این موارد لب به نفرین باز نکردند؛ بلکه در حق این دسته از افراد دعا کردند تا هدایت شوند.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: نمونه بارزش امام حسن عسکری(ع) است که با تمام دشمنی هایی که خلفاء علیه ایشان بکار بردند ولی ایشان لحظه ای هدایت گری مردم غافل نبودند و نشدند.

سخنران این مراسم افزود: این امام بزرگوار در آن خفقان و در آن شرایط سخت بر روی  سجاده با فرزندش نجوا می کردند و از این طریق به یاران خاص نسبت به آخرین حجت خدا آگاهی می دادند.

وی بیان داشت: امام یازدهم(ع) در مدت امامت شان مشغول پاسخ گویی به شبهات و گفتگو با غلات، ترویج مبانی دینی از طریق ارتباط با شیعیان و یاران خاص، هدایت گمراهان فکری، عقیدتی و مکاتبات علمی با اهل علم و تربیت شاگرد و ایجاد شبکه سیاسی و ارتباطی با شیعیان بودند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha