شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت السلام رخشاد

حوزه / حجت الاسلام رخشاد گفت: ریشه تمام گناهان ما این است که خداوند را ناظر بر خود نمی‌بینیم، اگر همه‌ی ما یقین داشته باشیم که خداوند شاهد بر اعمال ما است، گناه و فساد از جامعه ما دور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام رخشاد، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه اهل البیت (ع) قلعه گنج، با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: طبق فرمایش امام (ع) تکلیف هر کسی به عهده دیگری نیست و همه ما باید تکالیف خودمان را ادا کنیم و هر چه خداوند از ما خواسته انجام دهیم.

وی با بیان این که باید پیش از این که حسابرسی روز قیامت برسد به احوال خود رسیدگی کنیم، اظهار داشت: اگر پیش از قیامت به حسابرسی اعمال خود بپردازیم بهتر می‌توانیم از فرصت باقی مانده استفاده کرده و کوله بار سفر آخرت خود را پربارتر کنیم.

استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: ما نباید به خداوند بد بین باشیم و باید یقین داشته باشیم که پروردگار جهانیان عهده دار ارتزاق همه جنبندگان است و ما را هم فراموش نکرده است.

وی اشاره به این که ریشه تمام گناهان ما این است که خداوند را ناظر بر خود نمی‌بینیم، ابراز داشت: اگر همه‌ی ما یقین داشته باشیم که خداوند شاهد بر اعمال ما است، گناه و فساد از جامعه ما دور خواهد شد.

حجت الاسلام رخشاد یکی از راه‌های کنترل نفس را یادآوری مرگ دانسته و اذعان کرد: این مهم برای همه موجودات اتفاق می‌افتد و برخلاف آن چه بعضی تصور می‌کنند که یاد مرگ نشاط را از انسان می‌گیرد، در صورتی که یاد مرگ به انسان یادآوری می‌کند که روزی از این دنیا خواهی رفت و به سوی پروردگارت باز خواهی گشت، پس برای آن روز خود را آماده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha