جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ملکی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه اخلاق مداری به عنوان یکی از سنت های تاثیر گذار در حوزه گفت: یک طلبه باید هرآنچه در حوزه می بینید جلوه علم، معرفت، تهذیب و اخلاق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، بر ضرورت تقویت و توسعه اخلاق مداری به عنوان یکی از سنت های تاثیر گذار در حوزه تاکید کرد.

وی با بیان این که اخلاص به عنوان یکی از معیارها و بایسته هایی شناخته می شود که باید در حوزه های علمیه به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد، چراکه به دنبال آن فضای حوزه طراوت پیدا کرده و تحقق رسالت انبیا و اولیای الهی که به عنوان مقصد اصلی حوزویان است، ممکن می شود، تصریح کرد: اخلاص باید در فضای حوزه های علمیه پررنگ باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود باید تنها هدفش کسب علم باشد، خاطر نشان کرد: باید عشق و علاقه به علم و دانش در وجود یک طلبه متبلور و متجلی باشد و هیچ چیزی فضای ذهنی و فکری او را جز علم و معرفت و در نهایت رسیدن و پخته شدن و به تعبیر دیگری محرم شدن با منابع وحی، مشغول نکند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که برخی ها به سبب عدم علاقه به تحصیل در دبیرستان و راهنمایی و جستجوی فضای معنوی به حوزه های علمیه وارد می شوند، چراکه مسائل ضد اخلاقی و ناهنجاری های اخلاقی در بیرون حوزه برایشان نامطلوب به نظر می آید، بیان کرد: به همین منظور یکایک ما وظیفه داریم تا از جو معنویت حوزه های علمیه پاسداری و صیانت کنیم.

وی با بیان این که باید برای طلاب به گونه ای فضای حوزه های علمیه را ترسیم کنیم که بدانند این مکان مقدس محل انسان سازی و تهذیب نفس است، ابراز کرد: یک طلبه باید هرآنچه در حوزه می بینید جلوه علم، معرفت، تهذیب و اخلاق باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که خداوند متعال علم و پیشرفت معنوی را همواره در جدا شدن از مادیات قرار داده است، تصریح کرد: بر اساس آنچه در روایات بیان شده است، خداوند متعال از بندگان خود تلاش، جدیت و اهتمامی ویژه را در راستای دستیابی به معنویت طلب می کند و شاهد این مدعا نیز آنجاست که بعد از انقلاب فضای حوزه تلطیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که بنابراین بدون اخلاص در سینه، فکر و اندیشه یک جوان، خداوند متعال علم حقیقی را به کسی عنایت نمی کند، بر ضرورت رعایت و پایبندی به اخلاص از سوی طلاب متخلق به اخلاق اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha