دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: ایجاد توسعه اقتصادی و توسعه شهری در همدان نباید به محیط زیست آسیب وارد کند و نتیجه اش طوری شود که ما هم بعد از گذشت بیست سال دچار پشیمانی شویم و لذا نیازمند برنامه ای دقیق برای ۲۰ سال آینده همدان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان همدان با اشاره به کلان شهر شدن همدان، گفت: متاسفانه شهرهایی که به کلان شهر تبدیل می شوند بعد از گذشت چند سال با مشکلات بسیاری از نظر محیط زیستی مواجه می شوند.
وی افزود: ایجاد توسعه اقتصادی و توسعه شهری در همدان نباید به محیط زیست آسیب وارد کند و نتیجه اش طوری شود که ما هم بعد از گذشت بیست سال دچار پشیمانی شویم و لذا نیازمند برنامه ای دقیق برای ۲۰ سال آینده همدان هستیم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه کلان شهر شدن همدان فرصت مناسبی برای مسئولان و استان می باشد، خاطر نشان کرد: در کنار توسعه هایی که در این مناطق به وجود می آید غفلت از مباحث مربوط به محیط زیست جبران ناپذیر خواهد بود.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست ابراز داشت: حفظ محیط زیست مطمئنا در توانایی یک اداره به تنهایی نیست و توجه به آن وظیفه همگانی را طلب می کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برخی از ناهنجاری هایی که در زیست گردی ها به وجود می آید، یادآور شد: در برخی از مناطق که افراد به عنوان طرفداران محیط زیست به زیست گردی مشغول هستند مواردی را شاهد بوده ایم که زمینه برای ناهنجاری ایجاد شده است و نیازمند مراقبت هایی در این موضوع به صورت جدی هستیم.
وی تاکید کرد: البته در نوع برخورد ها نیز نیازمند مراقبت هستیم که نوع رفتار ها به نوعی باشد که به فرهنگ سازی، ختم شود.  
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، حضور سازمان محیط زیست در جلسات شورای فرهنگ عمومی را مثمر ثمر خواند و گفت: خیلی از مباحث محیط زیست با فرهنگ عمومی مرتبط است و نیاز حضور این نهاد در شورا احساس می شود چرا که برای رفع بسیاری از مشکلات باید توجهمان را به فرهنگ سازی معطوف کنیم.
وی خاطر نشان کرد: هم در بحث مصرف و هم در بحث سبک زندگی می توان با کمک محیط زیست در جهت فرهنگ سازی در کشور اقدامات خوبی را انجام دهیم.
امام جمعه همدان در پایان به نقش طلاب در ترویح فرهنگ مصرف صحیح و سبک درست زندگی اشاره کرد و گفت: مبلغان و طلاب نیز می توانند در جهت فرهنگ سازی در جامعه و کاهش برخی آسیب ها نقش به سزایی را ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha