جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که احیاء کامل موقوفات حوزه علمیه می تواند بسیاری مشکلات مدارس علمیه را رفع کند، افزود: این موقوفات با همکاری علما و روحانیان شناسایی و احیاء خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، امروز در نشست مشترک با مدیران مدارس علمیه استان، احیاء موقوفات حوزه های علمیه را سیاست این سازمان عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون جلسات متعددی با همکاری مدارس علمیه استان برگزار شده است.

وی با اشاره به این که احیاء کامل موقوفات حوزه علمیه می تواند بسیاری مشکلات مدارس علمیه را رفع کند، افزود: این موقوفات با همکاری علما و روحانیان شناسایی و احیاء خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که احیاء موقوفات حوزه های علمیه می تواند بسیاری از مشکلات فعلی آنها را مرتفع کند، ادامه داد: حوزه به عنوان مرکز نشر و گسترش معارف دین و اهل بیت(ع) نیازمند تقویت و گسترش در جامعه هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، نقش حوزه های علمیه در گسترش معارف دینی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری گسترده دشمن در جهت گسترش ضد ارزش ها در جامعه اسلامی، تقویت حوزه های علمیه بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر ۱۳۱ موقوفه با هدف کمک به حوزه های علمیه در استان از سوی واقفان خیر اندیش وقف شده اند، گفت: متأسفانه ۴۵ درصد این موقوفات فاقد درآمد است.

مدیر کل اوقاف مازندران، موقوفات حوزه های علمیه را در دو بخش متصرفی و غیر متصرفی دانست و تصریح کرد: احیاء و تقویت موقوفات حوز های علمیه می تواند یکی از ظرفیت های مهم در جهت تقویت مراکز حوزوی باشد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که روحانیت و طلاب در گسترش فرهنگ وقف در جامعه نقش بسیار مؤثری بر عهده دارند، گفت: با توجه به این که ۴۵ درصد موقوفات حوزه های علمیه فاقد درآمد است، طلاب و روحانیان نقش بسیار مهم و مؤثری دراجرای نیات واقفین بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، اجرای نیت واقف را یکی از مهم ترین سیاست های سازمان اوقاف اعلام کرد و افزود: باید موقوفات حوزه های علمیه با مک علما و روحانیان احیاء شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha