جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ثبات قدم در مسیر دین و آخرت‌گرایی از جمله راهکارهای ارتقای شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به وقایع و آشوب‌های چند روز اخیر در کشور، اظهار کرد: حوادث آخرالزمان و اوضاع متغیر، فتنه‌های خاص، دام‌های رنگارنگ اعتقادی، سیاسی، شهوانی از شهوت مقام و صندلی گرفته تا شهوات نفس و ... باعث می‌شود انسان نسبت به ایمان خود دغدغه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت ثبات قدم در این دوره و آخرت‌گرایی، افزود: به همین دلیل دعای سفارش شده در آخرالزمان دعای «یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِکَ» است؛ یعنی ای خداوند، ای رحمان، ای مهربان، ای دگرگون‌کننده دل‌ها، دل مرا بر دینت پایدار کن.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امام علی (ع) هم در خطبه ۱۹۴ نهج‌البلاغه در تشویق یاران خود به پرداختن آخرت می‌فرماید: «أَیهَا النّاسُ، إِنَّمَا الدُّنْیا دارُ مَجازٍ، وَ الاخَرِةُ دارُ قَرارٍ، فَخُذُوا مِنْ مَمَرِّکمْ لِمَقَرِّکمْ، وَ لا تَهْتِکوا أَسْتارَکمْ عِندَ مَنْ یعْلَمُ أَسْرارَکمْ، وَ أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْیا قُلُوبَکمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْها أَبْدانُکمْ. فَفِیهَا اخْتُبِرْتُمْ، وَ لِغَیرِها خُلِقْتُمْ، إِنَّ الْمَرْءَ إِذا هَلَک قالَ النّاسُ: ما تَرَک؟ وَ قالَتِ الْمَلائکةُ: ما قَدَّمَ؟ لِلَّهِ اباؤُکمْ! فَقَدِّمُوا بَعْضاً یکنْ لَکمْ، وَ لا تُخَلِّفُوا کلّاً فَیکونَ عَلَیکمْ».

وی ادامه داد: این امام همام در این خطبه می‌فرماید: ای مردم دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاویدان است، پس از گذرگاه خویش برای سرمنزل جاودانه توشه برگیرید و پرده‌های خود را در نزد کسی که بر اسرار شما آگاه است پاره نکنید، پیش از آنکه بدن‌های شما از دنیا خارج گردد، دل‌هایتان را خارج کنید، شما را در دنیا آزموده‌اند و برای غیر دنیا آفریده‌اند. کسی بمیرد، مردم می‌گویند: چه باقی گذاشت؟ اما فرشتگان می‌گویند: چه پیش فرستاد؟ خدا پدرانتان را بیامرزد، مقداری از ثروت خود را جلوتر بفرستید تا در نزد خدا باقی ماند و همه را برای وارثان مگذارید که پاسخگویی آن بر شما واجب است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: دنیا سرای گذر و سرای مجاز است؛ در فضای مجازی ثباتی نیست، راست و دروغ‌ها، چهره‌سازی‌ها، فتوشاپ‌ها و ... زیاد بوده و همه این موارد هم ثباتی ندارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مقابل آخرت خانه قرار و ثبات است، گفت: تدبیر و کارآزمودگی در دنیا به‌وسیله تقوا به دست می‌آید و این همه سفارش به تقوا به خاطر این است که در دنیا بتوانیم فرمان لحظات عمر خود را به جهت خوبی‌ها و نیکی‌ها بچرخانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha