جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اختتامیه دوره خبرنویسی مدرسه علمیه دارالسلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به انتشار بیانیه ۷۰ نفر از فتنه گران در حمایت اشرار حوادث اخیر، گفت: هفتاد نفر از افراد معلوم الحال در حالی که اصل نظام در خطر افتاده و در بعضی از شهرها یک بانک هم سالم نمانده است با کمال وقاحت بیانیه ای در حمایت از اغتشاشگران منتشر می کنند و این اقدامات خائنانه نباید از چشم مردم ایران دور بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، ظهر امروز در مراسم اعطای گواهی پایان دوره خبرنگاری طلاب مدرسه علمیه دارالسلام که با حضور مسئولان خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان خبرگزاری حوزه نسبت به برگزاری دوره های خبرنگاری در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این دومین دوره آموزشی رسانه و خبرنگاری در حوزه علمیه استان تهران است و از همه دوستان عزیز در خبرگزاری حوزه علمیه که این دوره ها را برگزار کردند تشکر می کنم.

وی افزود: امیدوارم این تلاش ها و زحمات در جهت انجام وظیفه و فرمایش قرآن کریم باشد که به ما امر کرده است در رساندن پیام دین و تبلیغ دین که سرچشمه هایی جوشان از معرفت الهی هستند کوشا باشیم و لحظه به لحظه باید آب این چشمه را به تشنگان وادی دین رساند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز داشت: یکی از شاهراه های تبلیغ دین رسانه و خبرنگاری است که امروز به شدت ما نیازمند آن هستیم. شاهراه دیگر، پژوهش و تحقیق و دست به قلم بردن در راه علم و نشر معارف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: واقعیت این است که ما به شدت نیازمند نهضت و جهاد تبیینی هستیم و باید در قضیه نهم دی توجه ویژه می کردیم. باید در جهت تبیین و جا انداختن و متاسفانه در این قضیه رسالت خود را به نحو احسن انجام نداده ایم.

وی با یاد حماسه غرور آفرین نهم دی خاطر نشان کرد: حماسه نهم دی روز میثاق امت با ولایت نام گذاری شد. امت و امام و جایگاه امامت و ولایت هنوزم که هنوز در کشور حتی برای خواص ما جا نیافتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به فتنه چند روز قبل بعضی از اغتشاشگران هدایت شده توسط استکبار تاکید کرد: اگر این فتنه جلوگیری نمی شد و اگر حرکت حکیمانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نبود قطعاً دشمنان که تجربه سال ۸۸ و دی ماه سال ۹۶ را داشتند فتنه ای بسیار بزرگ و سهمگین تر برنامه ریزی و اجراء می کردند ولی الحمدالله با یک جمله حضرت آقا که در درس خارج فقه ایشان ایراد شد، فتنه ها را نقش بر آب کردند.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند مردم باید خود را از صف فتنه گران جدا کنند. خواص آگاه و با بصیرت هم فتنه را فهمیدند و به امر رهبر انقلاب لبیک گفتند و به میدان آمدند ولی متاسفانه بعضی خواص باز هم در این فتنه رفوزه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: بعضی از خواص با دید کوتاه در این فتنه  بی بصیرتی کردند  و در پی شکوه بر آمدند و اعتراض کردند اما وقتی دستور حکیمانه رهبر انقلاب را دقت کنیم متوجه می شویم که این حرکت حکیمانه حضرت آقا چه مبانی حکیمانه و دقیقی دارد و بعد از چند روز این حقایق بر همگان آشکار شد.

وی ادامه داد: این فتنه و دستور رهبر انقلاب مشخص کرد که ما باز هم در شناخت جایگاه ولایت و تبیین جایگاه امام هنوز وظیفه خود را انجام نداده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: عنصر بعدی که در نهم دی کلید واژه همه سخنرانی های حضرت آقا از آن روز تا به امروز است بحث فتنه و فتنه گران است. شاید به مذاق بعضی ها خوش نیاید که از سران فتنه نام برده شود. هنوز آن مارهای خوش خط و خال از صحنه زندگی مردم پایشان را بیرون نکشیده اند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به انتشار بیانیه ۷۰ نفر از فتنه گران در حمایت اشرار حوادث اخیر، اظهار داشت: هفتاد نفر از افراد معلوم الحال که در صحنه ای که اصل نظام در خطر افتاده و قرآن ها سوخته شده است‌ و در بعضی از شهرها یک بانک هم سالم نمانده است بیانیه در حمایت از اغتشاشگران منتشر می کنند. این افراد از حسن رفتار نظام سوء نیت دارند و در پی ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: افراد امضاء کننده این بیانیه وقیحانه بیانیه در حمایت از آشوبگران و اغتشاشگران می دهند و جالب اینکه خواهان برخورد با سربازان جان برکف این نظام شده اند. متاسفانه این افراد قبلا در دولت بودند و در حال حاضر نیز با دولت در ارتباط هستند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: باید گلایه کرد از مسئولانی که با افتخار از سران فتنه نام می برند و آن ها را مایه افتخار این کشور می دادند. در حالی است که سران فتنه در پی خدشه دار کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

وی در پایان خطاب به طلاب حاضر در این مراسم خاطرنشان کرد: ما نباید فقط در حد یک خبرسان و یا خبرنگار متوقف شویم بلکه احساس و شعار من این است که هر طلبه باید یک رسانه باشد. امروز هر کدام از ما باید یک رسانه در فضای حقیقی و فضای مجازی باشیم.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha