شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در تأیید صلاحیت افراد لازم است دقت بسیار زیادی صورت گیرد چرا که راهیابی افراد بدون صلاحیت و تصمیم گیری‌های غیر کارشناسانه و موجب سلب اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه امشب در دیدار اعضای هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌غربی و اعضای ستاد اجرایی دفتر نظارت و انتخابات شورای نگهبان در استان، با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و ثبت نام کاندیداهای مجلس اظهار داشت: تلاش شورای نگهبان باید این باشد که کار نظارت بر ثبت نام و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس به نحو احسن صورت گیرد و خدا ترسی و تقوا را در وجود خود تقویت کرده و به این مسئله یقین پیدا کنند که اگر معیار و میزان در تمامی کارها تقوا و خداترسی باشد در دنیا و آخرت موفق و سعادتمند خواهند بود.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه افزود: تلاش کنید کارهایتان را برای رضای خداوند انجام داده و خلوص در عمل را در خود تقویت کنید، در این صورت است که تمامی کار و تلاشتان عبادت محسوب شده و ثواب اخروی و سعادتمندی را کسب خواهید کرد فلذا رضایت الهی را در تمامی شئون زندگی شرط مسلم کارهای خود قرار دهید.

امام جمعه ارومیه در بخش دوم سخنان خود شورای نگهبان را آبروی نظام خوانده و گفت : باید مراقبت کرد که نهاد مقدس شورای نگهبان در کشور با عملکرد نادرست و تصمیمات اشتباه خدشه دار نشود  و در این زمینه همه تلاش اعضای شورای نگهبان در کشور باید به کار گرفته شود تا قانون بصورت کامل و درست انجام بپذیرد .

وی خاطرنشان کرد :انتخاب و رأی مردم حق الناس است و حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از مهمترین مسائل مربوط به شورای نگهبان می‌باشد فلذا باید تلاش کرد تا کارها و تصمیمات باعث افزایش مشارکت و اعتماد بیش از پیش مردم  در انتخابات باشد .

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه سخنان خود به استحکام و قاطعیت در تصمیم‌گیری هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در خصوص تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداها تأکید کرده و بیان داشت: انتظار داریم با مطالبه از مسئولین ارشد و تصمیم گیری قاطع در مورد افراد با بررسی کامل صلاحیت‌های قانونی آنان تصمیم نهایی در مورد صلاحیت کاندیداها گرفته شود و بگونه‌ای نباشد که تأیید صلاحیت افراد در ساعات پایانی باعث تبلیغ افراد گردد و یقینا این سوء اقدامات باعث بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

وی به ضرورت اطلاع رسانی و شفافیت فعالیت‌های هیأت بازرسی و نظارت بر انتخابات در جریان تأیید صلاحیت افراد تأکید کرده و گفت : تلاش کنید عملکرد شفاف و قانونی خود را در بررسی صلاحیت‌های افراد و دلایل رد یا تأیید صلاحیت‌ها را با رعایت حفظ آبروی آنان به مردم گزارش دهید تا مردم شناخت کافی از عملکرد شورای نگهبان داشته باشند و در این راستا از ظرفیت صدا و سیما نیز میتوانید بخوبی بهره مند شوید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مجلس و نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند، تصریح کرد: در تأیید صلاحیت افراد لازم است دقت بسیار زیادی صورت گیرد چرا که راهیابی افراد بدون صلاحیت و تصمیم گیری‌های غیر کارشناسانه و موجب سلب اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود برای برگزاری با شکوه و پر شور مردم در انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرده و گفت : انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم تضمین کننده مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی بوده و انتخاب افراد شایسته برای نمایندگی مجلس می‌تواند مسیر پیش روی پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی را بیش از پیش تقویت و هموار کند و در این مسیر وظیفه همه علما و اندیشمندان و فرهیختگان بصیرت افزایی و بیان معیارهای نماینده اصلح و نهادینه سازی انتخاب عاقلانه در جامعه می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha