شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی رئیس جامعه روحانیت بلتستان پاکستان با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی رئیس جامعه روحانیت بلتستان پاکستان با حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسینی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی، نسبت به جامعه روحانیت بلتستان پاکستان و برنامه ها و فعالیت های گوناگون آن و همچنین توانمندی های روحانیت این مجموعه و خانواده های ایشان توضیحاتی را ارایه داد.
 سپس  حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسینی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از زحمات و توانمندی های آن مجموعه با اشاره به بخش های مختلف معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پژوهش، اداره کل مراسمات و انتشارات، ادراه کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی، بخش های اصلی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تشکیل می دهند.
 وی در ادامه به معرفی گروه های پژوهشکده مطالعات تقریبی پرداخت و افزود: پژوهشگران در پژوهشکده مطالعات تقریبی در 4 گروه  قرآن و حدیث، علوم عقلی و اجتماعی، فقه و حقوق و احیای تراث  مشغول فعالیت هستند.
 معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب در پایان ضمن تأکید بر ضرورت همکاری های علمی و فرهنگی دوجانبه، اظهار داشت: معاونت فرهنگی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی در عرصه هایی نظیر: تدوین متون آموزشی، تجلیل از پایان نامه های برتر تقریبی، برگزاری نشست های علمی و گفتمانی، مشارکت در همایش های تقریبی، همکاری در مراسمات و امور هنری، تشکیل محافل قرآنی، تأمین اساتید متخصص و اعزام آنها به پاکستان، حاضر به همکاری با جامعه روحانیت بلتستان پاکستان است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha