شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی گلایری - حوزه علمیه شاهرود

حوزه/ حجت الاسلام گلایری گفت: ما در رابطه با اهمیت نماز شب روایات فراوانی داریم از جمله روایتی که می‌فرماید «دروغ می گوید کسی که نماز شب بخواند و روز بگوید من گرسنه ام».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام علی گلایری، در جمع طلاب مدرسه علمیه ثقلین شاهرود اظهار داشت: اهل بیت(ع) نه تنها بین همه ی مسلمانان بلکه بین شیعیان و حتی بین طلاب غریب هستند.

استاد حوزه علمیه شاهرود، در رابطه با اطاعت از فرمان اهل بیت(ع) به اهمیت نماز شب پرداخت و تصریح کرد: ما در رابطه با اهمیت نماز شب روایات فراوانی داریم از جمله روایتی که می‌فرماید «دروغ می گوید کسی که شب نماز شب بخواند و روز بگوید من گرسنه ام».

وی در ادامه به شیوه اوقات نماز شب پرداخت و افزود: لزومی ندارد که حتما نماز شب را قبل از اذان صبح بخوانیم، بلکه می توانیم از صبح تا اذان مغرب به نیت قضا و از اذان مغرب تا نیمه شب شرعی به نیت رجاء خواند و از نیمه شب تا اذان صبح هم وقت فضیلت آن اقامه کنیم.

حجت الاسلام گلایری خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در همه ی اعمال خودمان صفر - صد عمل می‌کنیم، یعنی یا یک کار را انجام نمی‌دهیم یا اگر انجام دادیم انتظار داریم به هر مشقتی که هست آن را با همه ی اعمال به جا آوریم در حالی که این اشتباه است؛ مثلا در نماز شب  آمده که اگر نمی‌توانی ایستاده بخوانی نشسته بخوان یا حتی در مسیر خوانده شود.

خبرنگار: حسین ملکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسماعیل IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام علیکم ممنون نکات دقیق و مهمی بود البته خبرنگارش کارش درسته آقای ملکان
    • حسین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      ممنونم،شما لطف داری..