جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تلخابی

حوزه/ طلاب باید سخنان رهبر معظم انقلاب را در مسائل مهم و شبهات جامعه اسلامی رصد کنند تا به درستی، به رویکرد صحیح دینی در آن مسئله پی ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تلخابی  در بازدید از مدرسه علمیه شهابیه، در جلسه‌ای با حضور استادان و طلاب در نمازخانه این مدرسه، ویژگی قدرت را فسادآور دانست و ابراز کرد: خداوند متعال، در کنار قدرتی که به امام معصوم(ع) ارزانی نموده است، نعمت محبت و مودت را هم قرار داد تا ویژگی سرکشی قدرت مهار گردد، همچنان که در نظام اسلامی نیز شرط احراز جایگاه ولایت فقیه عدالت قرار داده شده تا قدرت ولایت، با عدالت ولی فقیه مهار شود.

وی، با توجه به وجود پاک ائمه اطهار(علیهم‌السلام) افزود: طلاب تنها با توسل و تقرب به انوار پاک ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌توانند به مقامات عالی علمی و معنوی دست یابند، همچنان که در روایات ما نیز تأکید شده است که دعا برای فرج امام زمان(عج) و توسل به ذات پاک ایشان، مشکلات و گره‌های زندگی را برطرف می‌کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، ضمن خطاب به طلاب مدرسه شهابیه، اظهار کردند: ایام طلبگی، فرصتی طلایی برای تهذیب نفس به شمار می‌رود و پس از آن، افسوس این ایام برای انسان باقی می‌ماند. قدر این لحظات را بدانیم و از آن به درستی بهره ببریم.

وی، با توجه به اهمیت درس‌های فوق برنامه در برنامه‌های علمی طلاب مجتمع، بیان کرد: دروس فوق برنامه و فرهنگی مدرسه، که در سطح کارشناسی فعال است، نباید از اهمیت پرداختن به امور علمی بکاهد. اولویت طلاب، اهتمام به دروس اصلی و درس و بحث خود باشد و در کنار آن، امور فوق برنامه را مورد توجه قرار دهند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، در پایان، با بیان این که باید در مسائل و وقایع روز، موضع مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را بدانیم و به درستی تحلیل کنیم، خاطرنشان ساخت: طلاب باید سخنان معظم‌له را در مسائل مهم و شبهات جامعه اسلامی رصد کنند تا به درستی، به رویکرد صحیح دینی در آن مسئله پی ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha