جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتخابات

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۴۲۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۳۸۲ نفر آقا و ۳۸ نفر خانم و ۶نفر از آنها روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مصطفی آزادبخت، رئیس ستاد انتخابات استان همدان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات توسط امام خمینی(ره) یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی قرار داده شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مردم در انتخاب سران سه قوه تعیین‌کننده باشند و به همین جهت می‌توان مدعی بود که حکومت جمهوری اسلامی در نوع خود بی‌همتا است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند، ادامه داد: با وجود جوسازی و همجمه‌های دشمنان انقلاب، مردم خود لمس کرده‌اند که انتخاب آنها تعیین‌کننده است و این امر مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

 آزادبخت عنوان کرد: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ رسما وزارت کشور آغاز به کار ستاد انتخابات زمان‌بندی مراحل مختلف آن را اعلام کردند.

وی افزود: سیاست وزارت کشور بی‌طرفی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است و محور قرار دادن قانون و اینکه در امنیت بالا انتخابات سالم و پرشور برگزار شود، لذا در این راستا مرحله دوم انتخابات استعفای داوطلبان مشمول ماده ۲۹ بود که این امر انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: مرحله سوم ثبت‌نام کاندیداها و تشکیل هیئت‌های اجرایی است که از تاریخ دهم آذرماه سال جاری تا شانزدهم آذرماه انجام شد و به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان در تشکیل هیئت‌های اجرایی یکی از استان‌های موفق بوده چراکه هماهنگی بی‌مانند بین هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود داشت و قانون مرز عمکلکرد آنها بود.

آزادبخت گفت: تاکنون استعلام چهارگانه انجام شده و هیئت‌های اجرایی منتظر اعلام دستگاه‌های چهارگانه هستند تا روند صلاحیت کاندیداها را آغاز کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۴۲۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۸۲ نفر آقا و ۳۸ نفر خانم هستند، اذعان کرد: کاندیداها به تفکیک حوزه انتخابیه اینگونه است که در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۳۹ نفر، در ملایر ۷۱ نفر، نهاوند ۴۲ نفر، تویسرکان ۲۹ نفر، بهار و کبودرآهنگ ۶۲ نفر، اسدآباد ۳۳ نفر و رزن و درگزین ۴۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به کاندیداهای خانم این دوره از انتخابات اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۵ نفر، در ملایر ۱۰، نهاوند ۴ نفر، تویسرکان یک نفر و بهار و کبودراهنگ ۶ نفر شرکت‌ کرده‌اند و در اسدآباد و رزن و درگزین کاندیدای خانم ثبت‌نام نکرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به ترکیب سنی کاندیداها خاطرنشان کرد: در سن ۳۰ تا ۳۵ سال ۸۱ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۹۹ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۷۴ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۶۶ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۵۲ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۲۵ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۱ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۸ نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال یک نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

وی در خصوص تخلفات کاندیداهای انتخابات مجلس نیز گفت: چهار تا پنج کاندیدا تبلیغات زودهنگام داشتند که به دستگاه قضایی فراخوانده شدند و ستاد انتخابات نیز اگر مواردی از این نوع تبلیغات مشاهده کند، برخورد خواهد داشت.

با بیان اینکه برخی از نامزدها نیز به صورت غیرمستقیم تبلیغات می‌کنند افزود: بنای برخورد با متخلفان نداریم اما کاندیداها هم سعی کنند مر قانون را رعایت کنند.

وی ۹۳ نفر از ثبت نامی‌ها را با سابقه ایثارگری دانست و گفت: ۱۶ نفر از ثبت‌نامی‌ها لیسانس دارند که معادل فوق است و ۳۳۶ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۴۱ نفر دکترا و ۲۰ نفر حوزوی هستند.

آزادبخت در خصوص شغل ثبت‌نام‌کننده‌ها نیز بیان کرد: ۱۵۷ نفر را کارمندان تشکیل می‌دهند، ۴۸ نفر استاد دانشگاه هستند، ۵۱ نفر فرهنگی، ۵۰ نفر دارای شغل آزاد، ۳۷ بازنشسته، ۱۱ پزشک، هفت قاضی، ۱۰ نفر بیکار، ۲۸ نفر جزء «سایر»، ۶ نفر روحانی و ۹ نفر نمایندگان فعلی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ نفر ثبت‌نامی‌ها قبلا سابقه کاندیداتوری داشتندT افزود: ۳۲۰ نفر برای نخستین بار ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۸ نفر دارای سابقه نمایندگی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: از آن جا که برخی از متقاضیان در حال تکمیل مدارک خود هستند امکان تغییر آمار وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه طبق نظرسنجی مشارکت بالایی را در انتخابات پیش رو خواهیم داشت گفت: اصل انقلاب ما متعلق به مردم است و این خود مردم هستند که انقلاب را پیش می‌برند، بنابراین با شور و شعور بالایی در  تعیین سرنوشت خود شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha