جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ حضور تولیت آستان قدس رضوی در ابرکوه

حوزه/ مجموعه نسخه های دست نویس و کتابخانه شخصی حاج شیخ عباس قمی موجود در گنجینه  رضوی امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم رونمایی مجموعه نسخه های دست نویس و کتابخانه شخصی حاج شیخ عباس قمی موجود در گنجینه رضوی  از مجموعه برنامه ی سه شنبه های فرهنگی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه امروز قدرت و زمینه کار برای ترویج فرهنگ تشیع هست، گفت: باید مسائل قرآنی و معارف و ادعیه که سرمایه های شیعه محسوب می شوند را به دیگران عرضه کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی معرفی درست مذهب تشیع را لازم برشمرد و ابراز کرد: شیعه بسیار مظلوم است و حتی در بزرگترین دایرة المعارف های دنیا یک مدخل ویژه برای شیعه وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تلاش هایی که در کتابخانه آستان قدس رضوی صورت گرفته را کم نظیر دانست که باید به دنیا عرضه شود و می تواند با حضور صاحب نظران مختلف منابع غنی از شیعه را به دیگران معرفی کند.

وی با این تعبیر که کتابخانه زندان نیست و کتابداران و مدیران کتابخانه، زندان بان نیستند، اظهار کرد: باید آنچه که در کتابخانه‌ها وجود دارد برای استفاده عموم در اختیار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شیخ عباس قمی گفت: از این دانشمند در دوره ای که امکاناتی وجود نداشت، ۳۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف دینی باقی مانده است.

وی یکی از کتاب های بی نظیر شیخ عباس قمی را مفاتیح الجنان عنوان و خاطر نشان کرد: این محدث و مولف با اخلاص تمام به نوشتن پرداخته و قبل از آنکه این کتاب را منتشر کند، به تالیف خود، عمل کرده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان افزود: با الگو برداری از کسانی مانند شیخ عباس قمی که به آنچه نوشته، خود عمل کرده است، در نشر کتابی با ویژگی های اخلاق، دین دار و همراه با معرفت، تلاش کنیم.

گفتنی است، همزمان با هفتاد و پنجمین سالروز افتتاح موزه آستان قدس رضوی، سی وهفتمین برنامه سه شنبه های فرهنگی با موضوع رونمایی نسخه های دست نویس و کتابخانه شخصی حاج شیخ عباس قمی، موجود در گنجینه رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha