جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم سوسرایی

حوزه/ استاد حوزه خواهران، رسالت اصلی زن را مادری و همسری دانست و گفت: اگر زنان با وجود خطرات اجتماعی، وظایف مادری و همسری خود را به خوبی انجام داده و از گناه دوری نمایند، چنین زنانی ستودنی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، کرسی آزاد اندیشی پیرامون «بررسی تعارض نقش های اجتماعی و خانوادگی بانوان» با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد.

خانم سوسرایی با استناد به روایت پیامبر صلی الله علیه و آله «جهاد المرأه حسن التبعل»، بیان کرد: رسالت و نقش اصلی زن مادری و همسری است.

وی ادامه داد: زن علاوه بر رسالت اصلی خود، با رعایت موازین اسلامی از جمله لزوم پوشش، عفت در نگاه، عفت در کلام، و متانت در رفت و آمد می تواند در اجتماع حضور یابد.

استاد حوزه خواهران بیان کرد: ایفای همزمان نقش های خانوادگی و شغلی علاوه بر پیامدهای مثبت، آسیب ها و خطراتی را به همراه دارد.

سوسرایی با اشاره به آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تشریح کرد: حضور زنان در جامعه صدمات جسمی و روحی، مشکلات عاطفی و تحصیلی فرزندان، کاهش ارتباط با اعضای خانواده و کاهش میزان ازدواج را به دنبال دارد.

وی با بیان راهکارهایی برای حل تعارض اظهار کرد: زن با برنامه ریزی دقیق، مدیریت زمان و انتخاب شغل مناسب با توانایی های جسمی و روانی می تواند تا حدی این تعارض را کاهش دهد.

سوسرایی گفت: اگر زنان با وجود خطرات اجتماعی، وظایف مادری و همسری خود را به خوبی انجام داده و از گناه دوری نمایند، چنین زنانی ستودنی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha