شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفدر محمدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: جامعه بدون مطالبه‌گری ، جامعه مرده است و تبیین چگونگی و شاخصه‌های آن بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است که باید برای مردم روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، شامگاه دوشنبه در همایش «نقش حوزه و دانشگاه در تبیین شاخصه‌های مطالبه‌گری» که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ۲۷ آذر روز شهادت شهید آیت الله مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند و باید حوزه و دانشگاه با وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه به نیاز جوامع بشری به مطالبه‌گری اشاره کرد و گفت: مطالبه‌گری نیاز همه جوامع بشری است و انقلاب اسلامی برا اساس مطالبه‌گری به حق ایجاد شده است و ورود انقلابیون به عرصه مطالبه‌گری سوء استفاده دشمن از این فضا را می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مطالبه گری را برنامه و اقدام فرهنگی قلمداد می‌کند که مردم باید با مطالبه گری زمینه را برای انتخاب مدیران اصلح فراهم سازند و اگر مدیران نالایق بر سر کار بیایند برای جوامع بشری مشکل آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران باید به سابقه خانوادگی و پاک‌دستی آن‌ها توجه جدی شود و با مشورت صاحبان خرد و تجربه بر سر کار گمارده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تصریح کرد: جامعه بدون مطالبه، جامعه مرده است و تبیین چگونگی و شاخصه‌های آن بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است که باید برای مردم روشنگری کنند.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری باید برای رسیدن به هدف درست و در چارچوب قانونی دنبال شود وگرنه ارزش جواب دادن ندارد و اگر مطالبه‌گری از راه درست ادامه پیدا نکند ناکام خواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی بیان داشت: در مطالبه‌گری باید مرجع مطالبه به درستی مشخص شده و با علم پیگیری شود تا نتیجه دهد.

وی در پایان گفت: حوزه و روحانیت دلسوز جامعه هستند و زمانی که کارها بر زمین مانده حوزه وارد جریان شده و آن‌ها را حل کرده است و متاسفانه برخی مسئولین در وظابف خود کوتاهی می‌کنند و عده‌ای از روی عدم علم حوزه را مقصر مشکلات معرفی می کنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha