جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمید زاده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان، در نمایشگاه پژوهش و فناوری به تبیین فنون یادگیری طلبه در طراز انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام عباس حمیدزاده، استاد حوزه علمیه خراسان، در حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری به تبیین مراحل و فنون یادگیری طلبه طراز انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان این که طلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) سه مسئولیت مهم هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی را برعهده دارند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حوزه وظائف و رسالات طلاب در حوزه های علمیه، بارها بر مسائل تهذیب، تحصیل، تبلیغ و بصیرت سیاسی تاکید ورزیده اند.  

حجت الاسلام حمید زاده «اهمیت جدی به درس و پرهیز از اشتغالات غیر درسی قبل از اتمام سطح» را یکی از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: ایشان بارها بر این امر تاکید داشته اند تا طلاب بتوانند با کاستن از اشتغالات دیگر درس خواندن را فرصت ارزشمند الهی بدانند و به آن در طول دوران تحصیل بها دهند.

استاد حوزه علمیه خراسان همچنین «توجه ویژه به فقه، کلام و فلسفه»، «اجتهاد تولید علم»، «اهمیت فقاهت» و «لزوم برنامه ریزی صحیح و هدفمند» در زندگی طلبه را از دیگر نکات مورد عنایت رهبر معظم انقلاب دانست.

وی ضمن اشاره به مراحل و فنون یادگیری طلاب حوزه های علمیه تصریح کرد: پیش مطالعه، درس استاد، مطالعه، مباحثه، تقریر نویسی، تهیه نمودار درختی و تدریس از مراحلی است که یک طلبه با انجام دقیق آن خواهد توانست دروس حوزه را به صورت دقیق فهم نموده و سپس آن را به مرحله تثبیت و تدریس برساند.

حجت الاسلام حمید زاده با اشاره به ضرورت و اهمیت مباحثه برای طلاب عنوان کرد: مباحثه به واقع یک نوع ارائه مطلب می باشد و در برنامه آموزشی 2050 ژاپن در همه رشته های تحصیلی مباحثه لازم و ضروری تلقی شده است چراکه بیش ترین درصد یادگیری برای ارائه مطلب بدان اختصاص دارد و سبب تثبیت مطالب علمی می شود. 

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha