شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم فاطمه اردشیری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تاکنون ۱۳۰ پایان نامه در سطح ۳ در رشته های تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول و ۱۸۲۰ تحقیقات پایانی و در مجموع ۱۹۵۰ پایان نامه و تحقیق پایانی در مدارس علمیه خواهران مازندران دفاع شده است.

خانم فاطمه اردشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران به مناسبت هفته پژوهش بیان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای ۷۹ تشکل پژوهشی است که شامل شورای علمی پژوهشی، کارگروه تحقیقات پایانی، کارگروه تخصصی برای پایان نامه های سطح۳، هسته های پژوهشی، کانون پژوهشی(مربوط به طلاب سطح۲) و انجمن پژوهشی(مربوط به طلاب مدارس سطح۳) است.

وی گفت: تاکنون ۱۳۰ پایان نامه در سطح ۳ در رشته های تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول  و ۱۸۲۰ تحقیقات پایانی و در مجموع ۱۹۵۰ پایان نامه و تحقیق پایانی در مدارس علمیه خواهران مازندران دفاع شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری ۱۵۲ کرسی آزاد اندیشی در موضوعات مختلف، تألیف ۸۷ مقاله توسط هسته های پژوهشی و ۶۵ کتاب توسط طلاب پژوهشگر از دیگر فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: تاکنون چهار دوره جشنواره استانی علامه حلی با همکاری حوزه علمیه برادران در مازندران برگزار شده که خواهران طلبه در مجموع این سه سال ۱۲۸ رتبه استانی و ۵ رتبه کشوری را کسب کردند؛ همچنین ۱۰ طلبه خواهر مازندران به عنوان استعدادهای برتر در طی ۴دوره فراخوان ناب، معرفی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در جامعه بیان کرد: این نهاد مقدس در دهه اخیر در امر پژوهش قدم های خوبی برداشته است، ولی مشکلی که نه تنها استان مازندران، بلکه کل کشور با آن درگیر هستند، این است که مدارس علمیه، تبدیل به «مرکز آموزش علوم حوزوی» شده اند، در صورتی که باید «مرکز پرورش طلبه» باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: وقتی مدارس علمیه، صرفاً مرکز آموزش علوم حوزوی باشند، طلبه صرفاً می‌آید حوزه که یک سری علوم حوزوی آموزش ببیند و برود. اما اگر مرکزی برای پرورش طلبه شود، علوم حوزوی را آموزش می‌بیند، هم به بال تقوا مجهّز  و مهذّب شده و مبلّغ دین اسلام، پژوهشگر و ... می شود .

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha