جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تحقق عملی وحدت بین حوزه و دانشگاه زمینه تربیت نیروهای متخصص و متعهد را در کشور فراهم می آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه سطح استان کردستان، ضمن تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اساسی ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی را باید وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: زمانی که وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان به مرحله عملی برسد آن زمان می توان گفت که تخصص و علم با مبانی دینی و شرعی گره خورده است که این یک اتفاق مبارک می باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: لذا تحقق عملی وحدت بین حوزه و دانشگاه زمینه تربیت نیروهای متخصص و متعهد را در کشور فراهم می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه به کلامی از مقام معظم رهبری درباره وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: امام خامنه ای درباره وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند:« وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی، بدون اصطکاک با هم؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است. این‌طور باید حرکت کرد».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از کلام مقام معظم رهبری به خوبی پیداست که معنای وحدت حوزه و دانشگاه مختص به یک زمان و یا مکان خاص نیست، بلکه وحدتی است که همواره در بین دو نهاد فکری و علمی کشور جاری و ساری بوده و محصول آن انقلاب فرهنگی باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: اولین رسالت دو نهاد حوزه و دانشگاه، علم و معرفت است و اگر قرار باشد که نقطه هم جوشی میان این دو نهاد پیدا کنیم در گام نخست باید میان دانش های حوزوی و دانش هایی که در دانشگاه وجود دارد ارتباط ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین باید گفت که اگر به معنای واقعی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم بسیاری از مسائل کشور حل می گردد.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در بحث نرم افزاری عنوان کرد و اظهار داشت: در اینجا جای دارد از تلاش های شهید مفتح برای ایجاد وحدت به معنای واقعی بین حوزویان و دانشگاهیان یادی داشته باشیم که این شخصیت دینی و علمی بخش اعظمی از عمر خود را صرف این اتفاق مبارک نمودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: شهید مفتح برای انتقال آموزه ‌های حوزوی به دانشگاه ‌ها راهکارهای مختلف را دنبال کرد چرا که نسبت به تاثیرگذاری مثبت تعامل حوزه و دانشگاه در جامعه به خوبی آگاه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha