جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعرابی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) شهر یزد گفت: کم نیستند کسانی که بدون داشتن کمترین تخصص و مهارتی در زمینه دین، به ترویج خرافات و عرفان های کاذب می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، فاطمه اعرابی، به مناسبت هفته پژوهش در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) شهر یزد اظهار کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند «هر کس دو روزش با هم یکسان باشد فریب خورده  و هر کس فردایش از امروز بدتر باشد ملعون است و هر کس به فکر کمی کردارش نباشد خردمند نیست و آنکه کردار و عقلش کم باشد پس مرگ برای او از زندگیش بهتر است.».

وی ادامه داد: در روایت دیگری امام موسی کاظم (علیه‌السلام) آمده است «مَن؛ استَوی یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ و مَن کانَ آخِرُ یَومَیهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلعونٌ و مَن لَم یَعرِفِ الزِّیادَةَ فی نَفسِهِ فَهُوَ فی نُقصانٍ و مَن کانَ إلَی النُّقصانِ فَالمَوتُ خَیرٌ لَهُ مِنَ الحَیاةِ، یعنی کسی که دو روزش با هم برابر باشد، زیان کار است. کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد، از رحمت خدا به دور است. کسی که رشد و بالندگی در خود نیابد، به سوی کاستی‌ها می‌رود و آن که در راه کاستی و نقصان گام بر می‌دارد مرگ برایش بهتر از زندگی است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد گفت: از این احادیث درمی یابیم  که همواره باید در مسیر رشد و بالندگی تلاش کرد و پژوهش می تواند ما را در این امر کمک کند.

اعرابی بیان کرد: روی آوردن به خرافات و عرفان های کاذب که متأسفانه در جامعه رواج دارد، به دلیل عدم شناخت صحیح دین است و کم نیستند کسانی که بدون داشتن کمترین تخصص و مهارتی در زمینه دین، به ترویج خرافات و عرفان های کاذب می پردازند.

وی، ابلاغ صحیح دین را مهم  دانست و تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید در زمینه مسائل دینی تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند تا در ابلاغ مسائل دین دچار خطا و اشتباه نشوند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد با بیان اینکه دستیابی به اهداف حوزه های علمیه  بدون پژوهش ممکن نیست به بیان منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تحقیق و پژوهش پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است».

اعرابی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند «عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیتهای حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.» و «بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که فقدان آن محسوس و جایگاه کاملا متزلزل و ضعیف آن در حوزه های علمیه ما به طور واضحی مشهود است بحث پژوهش و در کنار آن مقوله نوآوری است».

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهند IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    ملت را مسخره کردید یک ساعت حرف مفت زده فقط ی کلمه گفته عرفان بد است!!! ما سرچ کردیم اطاعات بگیرم.......