شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خالق پور - جامعه المصطفی

حوزه/ جانشین رئیس جامعه المصطفی با بیان این که المصطفی در چارچوب رهنمودها، دغدغه‌ها و ارشادهای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) حرکت می‌کند، خاطرنشان ساخت: باید نگاهی راهبردی به فضای مجازی داشته باشیم. این قدرت نرم تأثیرگذار، به دنبال نفوذ در تمام لایه‌های شخصیتی افراد و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، جانشین ریاست المصطفی، در مراسم رونمایی از آثار و تالیفات پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی، با بیان این که انگیزه‌های علمی، معرفتی و اخلاقی، در سرعت‌بخشی و ثمربخشی به تلاش‌ها اثرات زیادی دارد، اظهار داشت: انسان باید کار خود را به گونه‌ای پیگیری کند تا اثرات عمیق و پایداری در عرصه‌های مختلف دانشی  و معرفتی داشته باشد.

جانشین ریاست المصطفی با بیان این که المصطفی در چارچوب رهنمودها، دغدغه‌ها و ارشادهای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) حرکت می‌کند، خاطرنشان ساخت: باید نگاهی راهبردی به فضای مجازی داشته باشیم. این قدرت نرم تأثیرگذار، به دنبال نفوذ در تمام لایه‌های شخصیتی افراد و جامعه است.

وی لزوم به‌کارگیری برنامه‌های دقیق و بهره‌مندی از ابزار متناسب را از ویژگی‌های خاص فضای مجازی برشمرد و اذعان داشت: فضای مجازی باید با نگاه حقیقی و ملموس مورد توجه قرار گیرد؛ این عنوان مجازی، مجاز در مقابل حقیقت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور با اشاره به این که فضای مجازی، جهان دومی غیر از جهان حقیقی نیست، خاطرنشان کرد: فضای مجازی در دل همین فضای دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، قرار دارد. اگر فضای مجازی را به درستی نشناسیم، در تصمیم‌گیری‌ها به خطا خواهیم رفت.

جانشین ریاست المصطفی با تأکید بر این که فضای مجازی، فرصتی مثال‌زدنی برای نشر معارف ناب الهی است، خاطرنشان کرد: در بهره‌گیری از فضای مجازی، باید ابزار متناسب با تبیین معارف را به کار گیریم.

وی با تأکید بر این که شبهه افکن هیچ گاه به دنبال پاسخ نیست، اظهار داشت: تمرکز بیش از اندازه به مواجهه با شبهه‌ها که همچون بازی در فضای ترسیمی دشمن است، فعالیت‌ها و اقدامات را منفعلانه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور با اشاره به این که حاکمیت در فضای مجازی در دست افرادی است که ضمن بازشناسی درست، برنامه‌های موفق و پایداری را برای نیازهای متنوع مخاطبان ارائه نمایند، خاطرنشان کرد: حاکمیت در فضای مجازی از آن کسانی است که بتوانند بهتر و موفق‌تر عمل نمایند.

وی نوع حضور در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حضور داده‌ای و بارگذاری انواعی از محتویات و داشته‌ها، مؤثر نخواهد بود، بلکه آنچه منشأ اثر است، حضور فعال و حقیقی براساس مدیریت نیازها در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور تصرف در عقل و قلب را مهم‌ترین هدف تمام کنشگران دنیایی برشمرد و یادآور شد: عقل تحلیل باورهای انسان را بر عهده دارد و قلب کشش یافته‌های فهمی را با تمام وجود درک می‌کند.

وی با بیان این که رسیدن به عقل از ناحیه قلب، تأثیرات عمیق و پایداری بر اندیشه‌های انسانی خواهد داشت، اظهار داشت: اگر علم از دریچه قلب به سمت عقل وارد شود، عشق و علاقه را بالا برده، قوام بیشتری برای تعالی و پیشرفت خواهد داشت.

جانشین ریاست المصطفی با بیان این که بیش از آنچه نگران حجم و کمیت کارها باشیم، باید به هنرمندی در عرضه بیشتر آنها توجه کنیم، اذعان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در دعوت به اسلام دو مقوله اقناع قلبی و عقلی را توأمان باهم مورد توجه قرار می دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که برای ماندگاری فعالیت‌ها، باید قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را مبنا و محور محتواهای خود قرار دهیم، یادآور شد: نباید از ظرفیت‌های سرمایه بزرگ دینی، یعنی قرآن کریم، غافل شویم، چرا که هرکس جذب قرآن شود، محال است دست از آن بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha