جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س)

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) تهران، با اشاره به برنامه معاون پژوهش حوزه علمیه زهرای اطهر(س) تهران، با اشاره به برنامه های این مدرسه به مناسبت هفته پژوهش، گفت: نشست علمی تخصصی به منظور بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف تقویت روحیه پژوهشگری با حضور ۱۲۰ نفر از طلاب و اساتید در سالن اجتماعات مدرسه برگزار گردید.

خانم خردمند معاون پژوهش مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برنامه های این مدرسه به مناسبت هفته پژوهش، گفت: نشست علمی تخصصی به منظور بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف تقویت روحیه پژوهشگری طلاب با سخنرانی حجت الاسلام علی خاک رنگین استادپژوهشگر و مولف کتب انقلابی، چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ آذرماه) با حضور ۱۲۰ نفر از طلاب و اساتید در سالن اجتماعات مدرسه برگزار گردید.

وی افزود: در این نشست علمی حجت الاسلام خاک رنگین به بیان شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی مقام معظم رهبری و جایگاه ایشان در افکار عمومی ملل مختلف جهان پرداخت و سپس به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تاکید داشتند طلاب نسبت به کار پژوهشی، تولید علم و نگارش مقاله در این خصوص اقدام کنند.

خردمند ادامه داد: در پایان این نشست به طلاب فعال در جلسه که به سوالات پاسخ دادند هدایایی تقدیم گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه زهرای اطهر(س) تهران در ادامه به برگزاری کارگروه آموزش روش تحقیق اشاره کرد و ابراز داشت: در این کارگاه که توسط سرکار دکتر امی در لابراتوار مدرسه برگزار گردید، نحوه نگارش مقالات علمی به طلاب آموزش داده شد. در این کارگاه که ۷ نفر از طلاب پژوهشگر حضور داشتند، طریقه منبع یابی و چگونگی نگارش جملات اصلی تدریس شد و در پایان طلاب به ارائه مطالب جمع آوری شده به استاد پرداختند و روال کار توسط استاد به آنها آموزش داده شد.

خردمند در پایان برپایی نمایشگاه پایان نامه، مقالات طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه زهرای اطهر(س) با موضوع اقتصاد و بیانیه گام دوم را از دیگر برنامه های این مدرسه به مناسبت هفته پژوهش عنوان کرد، و اظهار داشت: در این نمایشگاه توضیحاتی در مورد پایان نامه ها و مقالات به طلاب ارائه گردید، و در پایان از طلاب درخواست شد تا برای همایش «نقش حوزه های علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» با تدوین مقاله ای در این همایش حضوری فعال داشته باشند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha