جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: فعالیت مدارس علمیه و دیگر مراکز فرهنگی و مذهبی در کردستان به خاطر برخی از شرایط بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا مسئولان استانی و کشوری باید نگاه ویژه ای به این مراکز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، صبح امروز در دیدار با مدیران مدارس علمیه استان و نیز جمعی از اساتید حوزوی اظهار داشت: خوشبختانه در طول سالهای اخیر عملکرد مدارس علمیه برادران و خواهران در استان کردستان کارنامه بسیار موفقی داشته اند که معلول فعالیت جهادی و شبانه روزی شماست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تلاشی که شما برای ارتقای سطح کمی و کیفی مدارس در این استان انجام می دهید هیچ کم از جهاد در راه خدا و خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه به دنبال رفع هرگونه مشکل در مدارس علمیه سطح این استان هستیم، عنوان کرد: در سالهای اخیر مشکلات و نارسایی های مدارس علمیه در سطح کردستان را شناسایی کرده ایم و تا حد توان در رفع آنها تلاش داشته ایم.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مسئولان و مدیران کردستان در تعامل با حوزه علمیه این استان، افزود: جای دارد از حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان و دیگر روحانیون و مسئولان که همواره ما را در تعالی مدارس یاری داده اند، تشکر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان اظهار کرد: فعالیت مدارس علمیه و دیگر مراکز فرهنگی و مذهبی در کردستان به خاطر برخی از شرایط بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا مسئولان استانی و کشوری باید نگاه ویژه ای به این مراکز داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی، گفت: انتخابات مجلس یازدهم از بسیاری جهات حائز اهمیت است و از سوی دیگر دستان زیادی هم در داخل و هم در خارج از کشور در کارند که این انتخابات را کم فروغ نشان دهند.

وی تصریح کرد: شما اساتید حوزوی می توانید در این مدت باقی مانده به انتخابات، زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم آورید.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آستانه حماسه 9 دی قرار داریم، روزی که برای انقلاب و ملت ایران از اهمیت و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، لذا برگزاری جلسات و برنامه هایی درباره این روز و نیز تحلیل مسایل و وقایع فتنه 88 بسیار ضروری و مهم می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در این میان علما و روحانیون و سیاسیون متعهد به این نظام و ملت می توانند در تبیین نقشه های دشمنان در فتنه های سالهای گذشته نقش کلیدی داشته باشند، لذا سعی داشته باشید با برگزاری همایش، نشست های تخصصی و عمومی و... زوایای پیدا و پنهان این توطئه ها را برای طلاب و عامه مردم بازگو نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha