جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهراب صادق‌نیا

حوزه/ حاج قاسم سلیمانی تنها یک سردارِ سپهبد و یا یک ژنرال و نخبه نبود؛ او نمونه‌ای آرمانی از یک انسانِ بااخلاق، فداکار، مقاوم، بردبار و متعهد بود که با جذابیت‌های اخلاقی‌اش ده‌ها سپاه دل را با خود همراه کرده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن دلنوشته حجت الاسلام مهراب صادق‌نیا در رثای سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به این شرح است:

نه اهل کرمان بود و نه تهران؛ نه زاده کابل بود و نه مردی از کشمیر؛ نه از سوریه و لبنان می‌آمد و نه از عراق و یمن. نه سیاه بود و نه سفید؛ او «پاسپورتِ انسانیت» داشت و به لهجه شیرینِ نیک‌مردی سخن می‌گفت. او از قبیله مردان سر به مُهر بود؛ از آنان که هر ملتی روزی چند بار آرزوی داشتن‌شان را دارد.

برای ما ایرانی‌ها و برای بسیاری از مردم ستم‌دیده جهان، حاج قاسم سلیمانی تنها یک سردارِ سپهبد و یا یک ژنرال و نخبه نبود؛ او نمونه‌ای آرمانی از یک انسانِ بااخلاق، فداکار، مقاوم، بردبار و متعهد بود که با جذابیت‌های اخلاقی‌اش ده‌ها سپاه دل را با خود همراه کرده بود. حاج قاسمِ روزگار ما هویت سلطه را به چالش کشید و با ادب، فروتنی، صداقت و پای‌مردی‌اش مقاومت و پیروزی را به همه مظلومان جهان یاد داد. سردارِ ما آن‌قدر که با تسبیح دیده شد، با اسلحه دیده نشد. من هیچ تصویری از او ندیده‌ام که اسلحه به دست باشد، ولی همه دشمنان اسلحه‌به‌دست از او بیم داشتند. او می‌گفت شهادت مدرکی است که به شهید می‌دهند و «تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی».

تجربه تاریخ انسان نشان داده است که شهادت، آرمان‌ها را زنده‌تر می‌کند. آن‌ها که کودکانه و از سرِ ناتوانی و ددمنشی دل‌های ما را آشیانه غم کردند، کافی است سری بچرخانند تا ببینند نه یک ملت، که یک جهان شعارهای حاج قاسم را فریاد می‌زنند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha