شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میزبانی قم از سردار سلیمانی

حوزه/ قم امروز قیام کرده است برای رسیدن مهمانی که عزیزترین سردار است. مهمانی که عمرش را در راه دفاع از مرزها و ناموس وطن گذاشت و حالا وقت جبران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قم امروز قیام کرده است برای رسیدن مهمانی که عزیزترین سردار است. مهمانی که عمرش را در راه دفاع از مرزها و ناموس وطن گذاشت و حالا وقت جبران است. حالا وقت آن است که علم را از دست به جا مانده سردار بگیریم، بلندش کنیم و این ندا را تکرار کنیم که «خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست... بهراسید که این اول بسم‌الله است».

بعد از رستاخیز مردم اهواز دیار شیران، مشهد دیار امام رئوف و تهران حالا نوبت قم است. قمی ها قیام را خوب بلدند. چه در روزهای انقلاب و چه سال هایی که فرزندانشان را به خط کردند برای دفاع از ناموس و میهن و چه در روزهایی که بلند شدند برای دفاع از حریم حرم. برای خشکاندن ریشه شجره خبیثه ای که همین سردار شهید مژده خشکانده شدن را به جهان صادر کرد و حالا وقت جبران است.

هنوز مردم تهران دل نکنده‌اند اما قمی‌ها خودشان را آماده کرده‌اند. خیابان‌های شهر پر است از مردمی که می‌شود انتظار را در چشم‌هایشان دید. مادران، هم فرزندانشان را آماده کرده‌اند تا از همین سال‌های کودکی‌شان سربازی این مکتب مقاومت را مشق کرده باشند. مکتبی که یک سردار قاسم داده است اما از قطره‌قطره خونش قاسم‌هایی متولد خواهند شد که برای همان راه سردار سر می‌دهند.

حضور زنان  و مادرانی که فرزندانشان را آورده اند تا در این مکتب تربیت شوند هم چشمگیر است. انگار اینجا مدرسه ای است که باید پای کلاس درسش نشست تا فرهنگ ایثار و مقاومت را آموخت.

زینب موسوی یکی از همین مادرانی است که از ساوه آمده است تا بدرقه کننده سپهبد شهید سردار سلیمانی باشد و می گوید: این انتظار کمترین کاری است که میشود در حق چنین بزرگ مردی به جا آورد. او تمام عمرش را برای امنیت و آسایش ما گذاشته بود و حالا چند ساعت انتظار در قبال این ایثار ذره ای محسوب نمیشود.

سمانه کودک خردسال همین مادری است که چفیه ای را روسری اش کرده است و با عکس هایی که از شهید سلیمانی در دست دارد و با همان زبان کودکانه اش می گوید  آماده است که بگوید راه شهید سلیمانی را ادامه میدهد.

سمانه و سمانه ها همان نسلی هستند که این علم را دست به دست ایستاده نگه می دارند برای رسیدن به جایگاه موعود برای رسیدن به دست های منجی عالم بشریت.

فاطمه محمدی مادر دیگری است که با پسر خردسالش را کالسکه آورده است تا از همان روزهای اول کودکی اش تصویر مقاومت را در حافظه ثبت کند.

سربند (یا سیدالشهدا) سرخی بر سرش بسته است و می گوید: قسم به همین نام مقدسی که روی پیشانی پسرم بسته ام اجازه نمیدهیم خون سردار شهید سپهبد سلیمانی نادیده گرفته شود و تا انتقام سختی که وعده اش را رهبر معظم انقلاب داده است گرفته نشود آرام نمیشویم.

حرم حضرت معصومه(س) هم شور و حال خاصی دارد. همه انتظار میکشند برای رسیدن علمدار، برای رسیدن علمداری که حالا زیارت دوره اش را در قم تمام می کند. از سوریه آمد و حرم سیدالشهدا(ع) و قمربنی هاشم را طواف کرد. حرم امیرالمونین(ع) را زیارت کرد. به دیدار امام رئوف رفته است و حالا هم قرار است کریمه اهل بیت (ع) میزبانش باشد.  میهمانی که حالا در قم هزاران نفر چشم انتظار دارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha