شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فروغی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی پرچمدار و طلیعه‌دار جبهه مقاومت در جهان بود.ایشان فرماندهی شجاع، مردمی، با تدبیر و شهادت‌طلب بود، در آخر نیز مزد زحمات خود را که همان شهادت بود گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه های آمریکا در عراق اظهار داشت: رزمندگان اسلام صلابت، اقتدار و توانایی خود را به دشمنان نشان دادند  و لرزه بر اندام دشمنان انداختند. موشک‌باران مواضع آمریکا در ۸۰ سال اخیر بی سابقه بود .

وی با بیان اینکه وعده الهی بر این قرار است که نتیجه مقاومت و استقامت،پیروزی می باشد، تصریح کرد: اقتدار فرزندان این مرز و بوم مایه افتخار تمام آزادگان جهان بویژه ملت بزرگ ایران است و امروز دنیا به توانمندی‌ها و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی برده و اعتراف می‌کند.

حجت‌الاسلام فروغی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی پرچمدار و طلیعه‌دار جبهه مقاومت در جهان بود.ایشان فرماندهی شجاع، مردمی، با تدبیر و شهادت‌طلب بود، در آخر نیز مزد زحمات خود را که همان شهادت بود گرفت.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: شهید سلیمانی ۴۰ سال در برابر زورگویان و دشمنان اسلام ناب محمدی شبانه‌ روز ایستاد ، هم در جهاد اصغر و هم در جهاد اکبر موفق بود، و در آخر خود را فدای جهان بشریت کرد.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی افزود:  این شهید بزرگوار و آسمانی دنبال نام و نشان نبود و اخلاص او باعث شد جهانی شود.مردم ایران و مردم آزاده سراسر دنیا قدر زحمات این شهید والامقام را دانستند و با حضور خود به جهان ثابت کردند که راه آن عزیز سفر کرده با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فروغی گفت: آیت الله جوادی آملی، مرجع تقلید بزرگوار با گریه می‌گفت سردارها به دیدار آمده بودند که در آخر دیدم سردار سلیمانی کفنی درآورد و پرسید شهادت می‌دهی که انسان خوبی بوده‌ام؟ این انسان است که هم زندگی‌ و هم مرگش حیات است.

وی اظهار کرد: انسان باید طوری زندگی کند که خداوند او و اعمالش را بپسندد و به او نشان دهد نه این که خودش در این دنیا به دنبال نام و نشان باشد، زمانی که انسان اسیر یافتن این مسائل باشد معلوم است که در مقام عمل مشکل دارد و نباید خود را فریب دهد.

خطیب جمعه اردبیل در خاتمه با تشریح ویژگی های سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: زبان بشر از وصف شهید سلیمانی قاصر است چرا که وقتی تمام وجود انسام اخلاص و برای خدا باشد نمی‌توان آن طور که باید آن را تعریف و تمجید کرد.سردار شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه مالک اشتر زمان بود و حیات و ممات ایشان نشان داد انقلاب اسلامی ایران زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha