شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت التاسلام شعبانلی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عبادت، علم و دانش و ولایتمداری سرآمد بودند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، صبح امروز در گردهمایی مبلغین و روحانیون شهرستان آوج که در مسجد  جامع این شهر برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: نامگذاری حضرت فاطمه (س) از سوی خدای متعال اعلام شده است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج خاطرنشان کرد:حضرت زهرا (س) دارای مصحفی به نام مصحف فاطمه است که دارای نکات و موضوعات ارزشمند است و اگر بخواهیم شخصیت آن حضرت را بشناسیم باید ویژگی های وجودی ایشان را بیشتر مطالعه نماییم.

وی ادامه داد: جلوه جمال الهی و کانون مهر و محبت و تجلی مهرورزی و صبوری در نهاد زنان گذاشته شده است و این مسئله به خوبی نقش و جایگاه زنان را در تحکیم پایه های اجتماع و خانواده مشخص می کند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) همین بس که حضرت امام حسن عسکری (ع) فرمودند «نَحنُ حُجَۀُ اللهِ عَلَی الخَلق وَ الفاطِمَۀُ حُجَۀُ اللهِ عَلَینا؛ ما حجت خدا بر مردم هستیم امّا فاطمه حجت خدا بر ماست». یعنی امامت و پیامبری پایین تر از مقام حضرت زهرا (س) است و این مقام بسیار بزرگی است.

وی، فاطمه زهرا (س) مادر حقیقی همه انسان ها خواند و گفت: خانه زهرای اطهر(س) خانه تجمل و ثروت نبود و جایی به عنوان محل انباشت ثروت در ایشان وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عبادت، علم، دانش و ولایتمداری سرآمد بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha