جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:‌ مجاهد در راه خدا، تنها به انجام مناسک دینی اکتفا نمی کند بلکه وارد عرصه مبارزه جبهه حق و باطل می شود و برای احیای حق بر روی زمین تلاش و مجاهدت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام مجتبی نواب صفوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت درجه جهاد در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) گفت: در سیره اهل بیت(ع) به صورت مستمر نسبت به ارزش جهاد در زندگی تذکر داده می شود و یکی از درهای بهشت نیز به همین نام می باشد.
وی با بیان اینکه ۱۷ سوره قرآن کریم پیرامون موضوع جهاد است، افزود: ۴۰۰ آیه کلام الله مجید درباره جهاد و ۳۵ بار این واژه و مشتقات آن ذکر شده است، از این رو متوجه می شویم که در زندگی ایمانی خود با همه ارزش ها و خوبی ها افق بالا و والایی به عنوان جهاد وجود دارد که نباید فراموش کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آنهایی که با الگو گرفتن از سیره رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) در کنار امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های جنگ و در برابر توطئه های مختلف ایستادند، مجاهدین فی سبیل الله هستند.
وی ابراز کرد: مجاهد در راه خدا، تنها به انجام مناسک دینی اکتفا نمی کند بلکه وارد عرصه مبارزه جبهه حق و باطل می شود و برای احیای حق بر روی زمین تلاش و مجاهدت می کند.
گفتنی است مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شهید مجتبی نواب صفوی با حضور و زائران و مجاوران با قرائت زیارت امین الله و قرائت زیارت جامعه کبیره در رواق امام خمینی«ره» حرم امام رضا«ع»برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha